roy64 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Heisan. Jeg hadde et lite spm angående hvor jeg kan få kjøpt fine felger til min Mercedes-Benz 500SE? Det er en 1983-mod? Jeg fikk høre her om dagen at det er ikke alle felger som passer på den bilen. Så noen som har peiling her? Takker for hjelpa. Mvh Roy Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Generelle spørsmål og nettsider om dekk/felger. Ligger klistret i dekk og felg -forumet. Linken er fikset nå. Endret 19. juni 2009 av k-orm Lenke til kommentar
roy64 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Generelle spørsmål og nettsider om dekk/felger Takker for hjelpen, men kan desverre ikkje tysk :!: Lenke til kommentar
epifant Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 www.bigwheels.dk Finn bilen din i listene, så får du opp bildeliste med alle felgene de har til din bil (og det pleier å være mange). Finn en felg du liker utseende og pris på, finn norsk forandler og dra kortet Lenke til kommentar
roy64 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 www.bigwheels.dk Finn bilen din i listene, så får du opp bildeliste med alle felgene de har til din bil (og det pleier å være mange). Finn en felg du liker utseende og pris på, finn norsk forandler og dra kortet Takker for hjelpen du! De hadde utrulig med masse fete felger:) uten tvil. Men som sagt, så hadde de nok ikke til min mod! Det var fra 85 å oppover, jeg har en 83! Så vet ikke helt om det passer Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det du trenger å vite for å kjøpe felger er hvilken diameter boltsirkelen har og hvor mange bolter det er. (fire eller fem bolter er det vanligste). Hvilken årsmodell bilen din er, er ikke viktig. Hvis du vil ha annen dekkdimensjon en originalt må du finne ut hvor breie felger og dekk det er plass til, og hvis du velger felger med større diameter kan du bruke denne kalkulatoren for å finne profilen på dekkene. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Årsmodell kan spille inn, i den grad boltsirkel eller innpress er endret ved facelift eller liknende. Hjuldata for W126 er uforandret fra -79 til -91, så felger til -85 skal også passe uten problemer Personlig synes jeg noe "typisk tysk" og litt tidsriktig er veldig rett på W126. Skrudde hjul (evt. fakes) med litt kant. BBS, Keskin, RH, Ronal osv., avhengig av budsjett. Og 4" senk EDIT: med slingrebolter vil du også kunne bruke felger med boltsirkel 5x110 og 5x114,3 (vanlig på amerikanske biler). Felgutvalget blir ganske mye større, men slingrebolter koster vel omkring 50 kr/stk. Endret 20. juni 2009 av epifant Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 har du prøvd byttdekk.no Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Vi har en flott generell informasjonstråd som besvarer dette temaet greit, hold dere til den tråden . Denne stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg