Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk eksamen.. stryk?

Anbefalte innlegg

Oppgave 1

a)Georg Sauerwein var verdens største språkforsker i sin tid, der han håndterte 62 ulike språk og dialekter. Oversatte for eksempel bibelen til ulike språk.

b)I R - Han ble født 15 januar 1831 i Hannover, og vokste opp der.

II F - Han har skrevet den andre nasjonalhymnen til Litauen.

III R - Ja, han ble beskrevet som en frisk fyr med mye å komme med.

IV R - Han var umulig å temme da det gjald frihetstrangen hans.

V R - Ble begravd i oslo 23 desember 1904.

VI F - Var ingen språkskole.

Oppgave 2

Wenn ich eine Person auswählen könnte, um danach eine Schule nennen zu lassen, hätte ich wirklich Ola ausgewählt. Er hilft die meisten zu bevölkern. Und das meiste Volk liebt ihn. Ola ist auch in der Schule gut. Mein bester Freund. Ola ist das Einzige, das in dieser Stadt eine Frau verdient! Dies waren meine Gründe.

Oppgave 3

(neste side)

side 1 av 2

- Fr, 10.10.08.

Bjørn beginnt bei 0937 Uhr in Berlin, und es ist damit, Intercity-Express Sie aus.

Als er eine 1123 Uhr in Hildesheim ist.

Dann geht er in die Bushaltestelle, und ist auf dem Weg zu Gronau.

In Gronau muss er den Bus zur Schule bringen.

Und dann ist er 1232 Uhr bei der Schule

Preis: 58 EUR.

Oppgave 4

,,Meine Sprachen”

Ich bin von Norwegen. Das Sprechen von norwegisch. Und lieben Sie meine Sprache! Meine Sprache ist ein nationales Symbol von Norwegen. Weil wir unsere eigene Sprache in unserem Land haben. Es ist besonders. Sprache wächst, und Sprache in Zahl geht Daune. Norwegisch ist besonders!

Ich spreche auch Englisch. Englisch ist in unserer Schule und unserem Norway sehr populär. Wir sagen, dass Englisch unsere zweite Sprache ist. Und das meiste von Einwanderung spricht Englisch. Deshalb ist es nicht so schwierig, mit ihnen zu sprechen.

Ich habe Deutsch als eine dritte Sprache. Ich habe im Verlauf zwei Jahre Deutsch gelernt. Ich benutzte Deutsch, als wir durch Sie einen Besuch hatten. Es macht mir Spass nicht, über Sprachen zu lernen, aber es ist fantastisch, das zu benutzen, was Sie gelernt habend. Ich glaube, dass Deutsch und norwegian mit einander zusammenpassen. Und das ist gut, leicht zu lernen.

Ich bin mit meiner Sprache froh, und hofft, dass sie mir in der Zukunft helfen werden. Tschüs!

side 2 av 2

Dette fikk jeg stryk på. 2 vgs går jeg på. Er det noen som kan sjekke de tyske tekstene mine, og se om det er så sinnsykt gale der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager at jeg ikke gav oppgavene, men har ikke dem.

Uansett.. er det så mye feil at det er stryk?..

Jeg har aldri hatt tysk, og fant feil i alle setningene i det avsnittet jeg gadd å lese... Synes ikke det var så rart du strøk, du kan jo ikke tysk. Sorry. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...