Gå til innhold

Jeg har et prblem med min Eksterne harddisk....

cola01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til dette er fordi filsystemet på din eksterne harddisk er det såkalte FAT32-filsystemet. Her blir det ikke taklet at inviduelle filer på over 4GB blir lagret, og om du vil få ført over filen din, må du endre filsystem.

Merk: for å endre filsystem må du også formatere den eksterne harddisken din, noe som fører til at alle dataene blir slettet. Sikkerhetskopier derfor desse om skifte av filsystem blir aktuelt.

Edit: seint svar.

Trodde man måtte formatere for å skifte filsystem, men prøv Ullsokk1 sitt forslag først ;)

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Grunnen til dette er fordi filsystemet på din eksterne harddisk er det såkalte FAT32-filsystemet. Her blir det ikke taklet at inviduelle filer på over 4GB blir lagret, og om du vil få ført over filen din, må du endre filsystem.

Merk: for å endre filsystem må du også formatere den eksterne harddisken din, noe som fører til at alle dataene blir slettet. Sikkerhetskopier derfor desse om skifte av filsystem blir aktuelt.

Edit: seint svar.

Trodde man måtte formatere for å skifte filsystem, men prøv Ullsokk1 sitt forslag først ;)

men det funka jo fint å legge inn alle filmene mine på 106 gig inn......:p

Lenke til kommentar

Sjekk FAQ her i forumet, videre: http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table#FAT32

Siste linje i FAT32 delen:

The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 byte (232−1 bytes). Video applications, large databases, and some other software easily exceed this limit. Larger files require another formatting type such as NTFS.
Endret av 007CD
Lenke til kommentar
jeg kan jo formatere den fra NTFS til exFAT.... er det noe bedre...

Fra Wkipedia om exFat:

File size limit of 264 bytes (16 exbibytes), raised from 232 bytes (4 gigabytes) in FAT32

Men du kan benytte både NTFS og exFat. Både Windows XP og Vista lar deg konvertere en hardisk fra FAT32 til NTFS uten tap av data (forutsetter selvsagt at det ikke ligger potensielle bomber i filstrukturen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...