cola01 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg har et prblem med min Eksterne harddisk.... jeg kan ikke Extracte noe med winRAR som er over 4 GB til den eksterne harddisken... det er en Elements WD ekstern harddisk Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Den er FAT32 modus Støtter ikke filer over 4 gig Du må gjøre den om til NTFS, Google FAT32 too NTFS Convert -Ullsokk1 Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Grunnen til dette er fordi filsystemet på din eksterne harddisk er det såkalte FAT32-filsystemet. Her blir det ikke taklet at inviduelle filer på over 4GB blir lagret, og om du vil få ført over filen din, må du endre filsystem. Merk: for å endre filsystem må du også formatere den eksterne harddisken din, noe som fører til at alle dataene blir slettet. Sikkerhetskopier derfor desse om skifte av filsystem blir aktuelt. Edit: seint svar. Trodde man måtte formatere for å skifte filsystem, men prøv Ullsokk1 sitt forslag først Endret 19. juni 2009 av Zulboom Lenke til kommentar
cola01 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Grunnen til dette er fordi filsystemet på din eksterne harddisk er det såkalte FAT32-filsystemet. Her blir det ikke taklet at inviduelle filer på over 4GB blir lagret, og om du vil få ført over filen din, må du endre filsystem. Merk: for å endre filsystem må du også formatere den eksterne harddisken din, noe som fører til at alle dataene blir slettet. Sikkerhetskopier derfor desse om skifte av filsystem blir aktuelt. Edit: seint svar. Trodde man måtte formatere for å skifte filsystem, men prøv Ullsokk1 sitt forslag først men det funka jo fint å legge inn alle filmene mine på 106 gig inn...... Lenke til kommentar
cola01 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Noen som har en link jeg kan følge? Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 men det funka jo fint å legge inn alle filmene mine på 106 gig inn...... Som jeg nevnte: inviduelle filer på over 4GB Lenke til kommentar
cola01 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 men det funka jo fint å legge inn alle filmene mine på 106 gig inn...... Som jeg nevnte: inviduelle filer på over 4GB en link please? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Sjekk FAQ her i forumet, videre: http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table#FAT32 Siste linje i FAT32 delen: The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 byte (232−1 bytes). Video applications, large databases, and some other software easily exceed this limit. Larger files require another formatting type such as NTFS. Endret 19. juni 2009 av 007CD Lenke til kommentar
cola01 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 jeg kan jo formatere den fra NTFS til exFAT.... er det noe bedre... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 jeg kan jo formatere den fra NTFS til exFAT.... er det noe bedre... Fra Wkipedia om exFat: File size limit of 264 bytes (16 exbibytes), raised from 232 bytes (4 gigabytes) in FAT32 Men du kan benytte både NTFS og exFat. Både Windows XP og Vista lar deg konvertere en hardisk fra FAT32 til NTFS uten tap av data (forutsetter selvsagt at det ikke ligger potensielle bomber i filstrukturen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå