fo2re Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Litt dårlig formulert - det jeg tenkte på var hvordan etterspørsel vil være vs tilgangen på dette. Tror ikke jeg har sett noe mer omtalt kamera de siste 2 åra. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Det store spørsmålet er vel 'Hvem får det inn først?' Japan Photo og Komplett har de i listen allerede, men hvor skal man bestille? Japan Photo går vel utenom de vanlige distributørene noen ganger, mulig de kan få det inn først? Dette er kameraet jeg har venta på, så nå vil jeg bare ha det. ASAP. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hadde vært et genialt supplement ja, selvom jeg tviler på at lottogevinsten tikker inn raskt nok. Er det noen som har noen formening om hvordan en evt. adapter til canon vil fungere? Får man med autofokus etc, eller blir det helt manuelt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Dette ser ut til å bli en dyr sommer... først Pentax K-7 og nå dette. Spennende blir det iallefall å følge med på reviews og denslags. Lenke til kommentar
godal Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) ER keen selv, men utsetter det litt: 1.) Pancaken er litt treg; 2,8? panasonic skal komme med en 1,7 20 elns 2.) Hadde ikke hatt noe imot større oppløsning, som er den største svakheten på mitt d40 3.) Kanskje PAnasonic svarer med en litt bedre spesifisert "leica" variant. GH1 er jo bedre på alt spekk. Ikke minst er jeg noe skeptisk/skuffet over bildekvaliteten, men venter å ser til fulle reviews kommer. Endret 23. juni 2009 av godal Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hadde vært et genialt supplement ja, selvom jeg tviler på at lottogevinsten tikker inn raskt nok. Er det noen som har noen formening om hvordan en evt. adapter til canon vil fungere? Får man med autofokus etc, eller blir det helt manuelt? Du vil ikke få nedblending, så objektivet må skytes vidåpent. Du får heller ikke autofokus. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 objektivet må skytes vidåpent. ...eller man må bruke "Canon-trikset" med å velge blender på Canon-kameraet, og så holde nedblendingsknappen inne mens man løsner objektivet... Da beholder objektivet den blenderåpningen man stilte inn. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Nettopp, men med adapter til vanlig four thirds da, da får man vel full pakke? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Nettopp, men med adapter til vanlig four thirds da, da får man vel full pakke? Da får du full pakke. Det er også adaptere til andre systemer som fungerer bedre enn den til EOS. Da kan du blende ned; men fokus er stort sett fortsatt en manuell affære. Tom Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det kjipe er at ser ut som både Japan Photo og Komplett m/fler bare baserer priser og tilgang på svada. Snakket med en bekjent som jobber i bransjen og ingen av de 3 største grossistene inkl Norek har noe som helst på dette kameraet. Komplett "er" Norek så hvor de har dato fra kan man bare spekulere i. Var innom lokale Euronics tidligere i dag og de har heller ikke noe informasjon om dette annet enn at de hadde sett det i VG... Redd det bli en laaang sommer for den som venter. Det store spørsmålet er vel 'Hvem får det inn først?' Japan Photo og Komplett har de i listen allerede, men hvor skal man bestille? Japan Photo går vel utenom de vanlige distributørene noen ganger, mulig de kan få det inn først? Dette er kameraet jeg har venta på, så nå vil jeg bare ha det. ASAP. Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Det kjipe er at ser ut som både Japan Photo og Komplett m/fler bare baserer priser og tilgang på svada. Snakket med en bekjent som jobber i bransjen og ingen av de 3 største grossistene inkl Norek har noe som helst på dette kameraet. Komplett "er" Norek så hvor de har dato fra kan man bare spekulere i. Var innom lokale Euronics tidligere i dag og de har heller ikke noe informasjon om dette annet enn at de hadde sett det i VG... Redd det bli en laaang sommer for den som venter. Var innom JP i Tr.heim, og de sa de hadde det i midten av Juli. Om det bare er noe de antar vet jeg ikke noe om, men de virket ganske sikre. Endret 27. juni 2009 av Ballovarre Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Så anmeldelsen på dpreview, og den var litt skuffende, virket som kameraet fungerte dårlig i drålig lys, og det er for meg ett av hovedbruksområdene, hovedhemskoene til kompaktkamraer har for meg vært lite vidvinkel, og dårlig ytelse i lavlyssituasjoner (fest feks). Veldig nedtur om ikke dette kamraet heller fungerer særlig bra til det AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 hovedhemskoene til kompaktkamraer har for meg vært lite vidvinkel, og dårlig ytelse i lavlyssituasjoner Det kan jo (til en viss grad) oppveies med objektivbytte. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 hovedhemskoene til kompaktkamraer har for meg vært lite vidvinkel, og dårlig ytelse i lavlyssituasjoner Det kan jo (til en viss grad) oppveies med objektivbytte. Bytte objektiv på et kompaktkamera? Eller misforstår jeg deg? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Bytte objektiv på et kompaktkamera? Eller misforstår jeg deg? Så nå at innlegget mitt over ble litt forvirrende. Det jeg tenkte var at objektivbytte E-P1 vil kunne gi bedre vidvinkel/lysegenskaper. Det vil jo sikkert komme flere mFT objetiver etterhvert samtidig som du kan (tror jeg?) benytte standard FT objetiver på kameraet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Bytte objektiv på et kompaktkamera? Eller misforstår jeg deg? Så nå at innlegget mitt over ble litt forvirrende. Det jeg tenkte var at objektivbytte E-P1 vil kunne gi bedre vidvinkel/lysegenskaper. Det vil jo sikkert komme flere mFT objetiver etterhvert samtidig som du kan (tror jeg?) benytte standard FT objetiver på kameraet. Jo, det er jo litt derfor jeg hadde lyst på en EP-1, nettopp fordi man får / kommer til å få tak i objektiver med bedre vidvinkel og lys enn kompaktkamraer (i tilegg til at selve sensoren er bedre for lite lys), men det hjelper lite om det er slik at autofokusen er mer eller mindre udugelig i lavt lys AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg