PaTrond Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hei! 29. mars i år kjøpte jeg en Asus W90Vp hos MegastoreNorge. Leveres på releasedagen 30. mars 2009 stod det på levering/på lager. Men neida, på lager kom den ikke og de byttet til antatt på lager da og da.. Denne måneden stod det leveres på releasedagen 23. Juni 2009, men det ble etter 1-2 uker byttet til antatt på lager 2. Juli 2009. Megastore belastet kontoen for kjøpssummen omtrent en uke etter kjøp (25.034NOK). Altså.. mener at Megastore lover å levere noe når de skriver levere på releasedagen istedenfor antatt på lager. Hvilke rettigheter har jeg og hva bør jeg gjøre? Har kontaktet forbrukerrådet, men de kommer ikke med noe konstruktivt, bare opplyser om hvilke rettigheter jeg kanha, men ikke hva konkret hva jeg har av rettigheter eller hva som skal til for å få de under omstendighetene. Men leste på forbrukerrådets nettsider dette: Hvilke rettigheter har du ved forsinkelse? Forsinkelse foreligger hvis selgeren ikke leverer varen til avtalt tidspunkt. Ved en forsinkelse kan du kreve at selgeren leverer, og du kan holde tilbake betalingen inntil levering skjer. Dersom forsinkelsen er vesentlig kan du heve kjøpet, det vil si at du kan gå fra avtalen og kreve tilbake det du eventuelt har betalt med tillegg av forsinkelsesrente fra da du betalte. Når forsinkelsen inntreffer, kan du sette en rimelig tilleggsfrist for selgeren. Leverer ikke selgeren innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet. Kan jeg heve kjøpet med krav om rente og i så fall hvor mye bør jeg kreve? MegastoreNorge.no er en norsk utgave av svenske Megastore.se, de har ikke support i Norge og har lagre i ulike land. Siden de markedsfører i Norge bør de holde seg til lovene her. Via denne linken kjøpte jeg pc'en: http://www.megastorenorge.no/template/next...?itemid=2097008 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Du kan kreve å heve kjøpet, og eventuell erstatning for tapte renter. Hvis kjøpet er gjort med kort, så er det ikke bra å trekke beløpet før varen er sendt! Dette alene vitner om manglende seriøsitet, imo. Lenke til kommentar
PaTrond Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Jepp, betalte med kort. Tusen takk for hjelpen, mye lettere å forstå enn når forbrukerrådet snakket om rente. Endret 19. juni 2009 av PaTrond Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Krev en annen pc istedet davel, får du en bedre specca pc for samme pris er det jo ålreit. Men du har krav på penga tilbake, men du må nok krangle MYE for å få renter (er ikke verdt all kranlinga..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå