Nordoxx Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Her er linken til handlevognen min: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94900 Eneste som jeg må si er at ssd diskene som er skal være med er disse: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36376%3br:pg og ikke de som er med i prisguiden, får ikke de opp i listen. Jeg kunne tenkt meg litt innput på tower. Det jeg vektlegger er støy og at det ikke er masse lys og plexi etc. clean look. Lenke til kommentar
elbruno Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei, jeg syns i hovedsak oppsettet ditt ser veldig bra ut. Hovedkortet, PSU og prossesoren er super nice hvis du skal klokke (Har bestilt de selv) Jeg har et par ting jeg ville forandret: - Byttet ut grafikkortet ditt med to stk. HD 4890 til ca samme prisen. Disse kortene i crossfire(HK ditt støtter dette) yter bedere en GTX 295. Spesielt med AA aktivert. Link til grafikkortene jeg har valgt, https://prisguiden.no/product.php?p...7&cat_id=30 (Btw, dette kortet ble netopp satt ned 350-400 kr, så hvis du bestiller 2, tjener du 800,- fra hva du ville betalt forrige uke) - Du mangler DVD rom i handlelisten - Dropp SSD disker, hva skal du med dem? - Med pengene til overs for SSD diskene, som du ikke kjøper :!: Velger du et dyrere kabinett med litt mer plass og bedere kjøling, Antec Twelve Hundred ambefaler jeg. Link til kabinett https://prisguiden.no/product.php?p...4&cat_id=13 Lykke til Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Ikke dropp ssd, men bytt til Intel X-25. 2 stk Sapphire Radeon HD 4890 1 GB OC til 1550 er et mye bedre valg en 295, ønsker du en støysvak maskin bytter du til Vapor-x utgaven av samme kort. NZXT er et godt kabinett, men i denne prisklassen ville jeg brukt litt mer penger på kabinett. ASUS Rampage II Extreme er overkill dersom du skal kjøle med luft. Alle X58-kortene klarer 4GHz stabilt om du får en klokkevenlig CPU. Anbefaler feks Asus P6T SE, som er et meget godt kort til en overkommelig pris. Pass på at du får 920 med d0 stepping om du skal klokke. Les denne, her er det bla. mye gode tips til kabinett: GUIDE: Fremtidsrettet PC EDIT: Må bare presisere at Rampage II Extreme er et mye bedre kort, og om du kan strekke budsjettet ditt kjøper du det. Men- prioriter et godt kabinett før Rampage II Extreme. Endret 20. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
elbruno Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Okey, ta rådene til ravi ovenfor mine, han har mye mer peiling Men hva skal man med SSD disker egentlig? Har ikke helt forståt poenget i forhold til gaming. Hvordan velger jeg 920 d0 stepping, hva, hvor? Dette kom veldgi brått på meg Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) SSD har i prinsippet ingen effekt på spill; enn at man kanskje får litt bedre flyt. Endret 20. juni 2009 av jornboss Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) SSD har i mange tilfeller innvirkning på minimums fps, det viktigste tallet. Dog, en ssd er ikke hovedsaklig for bedre spillytelse, men for en generelt mye raskere maskin i vanlige oppgaver. EDIT; om 920 har D0 stepping står spesifisert på nettsiden du handler hos. Bare se her. Endret 20. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Takker for mange gode svar og tips. Jeg skal ikke kjøpe Pcen før om en 3 ukers tid siden jeg ikke får brukt den før. Ferie etc. SSD disker vil jeg for å få ting til å gå litt kjappere i windows og programmer etc. Rampage Hk er litt dyrt, men syns kortene til I7 er generelt dyre. Så betaler noen hundrelapper for et rått kort, også virket biosen på rampage veldig grei for overklokking for amatører som meg. Har en DVD spiller ekstra i PCen jeg har nå så det trenger jeg ikke. Leste en annen tråd ang. ssd, og der sa de at denne falcon disken er samme disken som intel X-25. Takker for svar. Også skal jeg velge ting som er støysvake, så takker for råd om det! Endret 21. juni 2009 av Nordoxx Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) heh SSD gjør Spill load mye raskere + alt blir mye raskere i Windows. Eneste HDD er bra til er masse diskplass. Jeg kommer kommer kjøpe meg større SSD til spill. Nå har jeg 3x 30gb Vertex SSD Endret 21. juni 2009 av Agrop Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Leste en annen tråd ang. ssd, og der sa de at denne falcon disken er samme disken som intel X-25. Langt i fra. Falcon er samme som Ultradrive og Vertex, alle bruker Indilinx Barefoot. X25-M er produsert av Intel med intels kontroller. GTX295 bråker, så to 4890 Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X i Crossfire vil ikke bare gi bedre ytelse til samme prisen, men også mye mindre støy. Legg litt mer penger i kabinett, Antec P182 er et meget godt valg. Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Nå har jeg oppdatert handlevognen. Med intel X-25 ssd og 2x 4890. Og ellers se over handlelisten at det ikke er noen ting som bråker noe forferdelig :=) Men tror det ser bra ut nå. Blir en dyr PC, men også nesten det råeste en kan få i dagens marked. cpu er ikke den beste, men det holder i massevis med litt clocking Takker for tips igjen! https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94900 Og denne CPUen http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126439 Med d0 stepping Endret 2. juli 2009 av Nordoxx Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Da var beistet bestilt Gleder meg til å spille spill på max settings ^^ Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Oppsummering av PCen så langt: Etter ha pakket ut alt og skulle begynne å montere strømforsyningen møtte jeg på det første problemet. Corsair HX1000W er en stor PSU så jeg måtte fjerne den nederste vifta i Antec kabinettet. Etter dette gikk monteringen bra. Etter å ha installert XP, virket ikke skjermkortene før SP3 var installert i tillegg til mye banning og steiking Skjermkortene sitter forøvrig svært tett intil hverandre. Jeg anbefaler ingen å kjøre Asus rampage II Extreme og 2 Raedon 4890 da disse sitter for tett. Dette resulterte i at det øverste kortet ble for varmt i forhold til spec. Og jeg må derfor returnere disse to kortene. Istedenfor kommer jeg til å kjøpe et Nvidia 295. Selvom det yter bittelitt dårligere. Dette får ihvertfall pusterom Konklusjonen er som følger. Asus rampage II extreme og Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X = Funker dårlig sammen pga plassmangel. 4890'ene er rett og slett for tykke i lag. Corsair HX 1000W og Antec Performance One P182 er også ikke bra sammen siden man må fjerne den nederste viften i kabinettet for å få plass til PSUen. Håper dette er til hjelp for noen Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Extreme er vel ikke mindre enn MSI eclipse? Fikk plass til 2.stk gtx 275 men har nå fått et rampage 2 extreme. Mener dre det blir for trangt? Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Extreme er vel ikke mindre enn MSI eclipse? Fikk plass til 2.stk gtx 275 men har nå fått et rampage 2 extreme. Mener dre det blir for trangt? Jeg er ingen exspert.. Men når jeg så på tempen etter et game med supreme commander. så lå den ene kortet på 102 grader mens det andre lå på ca 65. Problemet var at lufta til det øverste kortet ble sugd rett inn fra toppen av det nederste. Og da har den lufta mye høyere temp. + at jeg kunne høre vifte arbeidet tungt pga når jeg løftet litt i kortet, så hørte jeg viften gå roligere. Akkurat som når du holder forann tuten på en støvsuger. Det var sikkert ikke mer en 5mm klaring mellom viften på det øverste kortet og det kortet som lå under. Her kommer en tegning Toweret sett fra siden: _____ <--soundcard. Må stå der på rampage II extreme. ------------ ((@)) <-- skjermkort nr1 ------------ ((@)) <-- skjermkort nr2 _________________ <-- plate i bunnen toweret ((@)) er vifte på undersiden av skjermkortet. ------------ Endret 17. juli 2009 av Nordoxx Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hvordan synes du kjølingen er i Antec P182, Nordoxx? Vurderer sterkt dette kabinettet selv, men lurer på om det kjøler bra? Endret 17. juli 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Hvordan synes du kjølingen er i Antec P182, Nordoxx? Vurderer sterkt dette kabinettet selv, men lurer på om det kjøler bra? Virker helt greit. Får bra push pull effekt gjennom hele kabinettet. Følger med 3 vifter og en ekstra kan monteres. Viftene har 3 steg, jeg kjører på lavest pga støy. Gidder ikke ha en turbin stående under pulten.. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Rampage II Extreme har jo 3 PCI-E x16 porter, passer det ikke å sette kortene i 1 og 3 ? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Det skal testes når jeg får det. Noen som har merket at ikke sporingslinken fra posten ikke fungerer idag? Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 den nederste pci inngangen var altfor nærme platen som ligger over strømforsyningen som ligger i bunnen av dette kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå