fcuk_IT Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Når jeg åpner bildene i pop-upen, så er det (vinduet) alltid skalert litt for lite slik at IE komprimerer bildet bittelitt. Dette fører til at bilder fremstår som uskarpe, og med mindre man vet at det nytter å klikke på bildet så kan man fort tro at bildet er dårligere enn det det er. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Støtter denne. Når du legger bildet som vedlegg og brukere ser thumbnailen, så burde den åpnes til full størrelse og ikke nesten ved trykk på på bildet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Problemet eksisterer ikke i hverken Opera eller firefox. Vurdert å bytte? Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Problemet eksisterer ikke i hverken Opera eller firefox. Vurdert å bytte? Om det er alternativet, så kan jeg jo kutte ut akam.no i samme slengen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Vel, problemet ligg jo i IE, ikkje hjå Akam, då det er ein funksjon som er innebygd i IE. Ingenting Akam treng gjere noko med, spør du meg. Det du kan gjere er å skru av denne funksjonen i IE, iallfall i IE8. Gå til Verktøy --> Alternativer for internett, og sjå under Avansert-fana. Her finn du eit punkt som heiter «Aktiver automatisk justering av bilde». Fjern haka frå denne boksen, og IE slutter å autoskalere bilete so dei passer i nettleservindauget. Endret 19. juni 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 I firefox må jeg alltid trykke en gang for å åpne bildet så en gang til for å vise "actual pixels", har ikke funnet noen måte å ordne dette så bilde vises 100% med ett klikk. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Prøv Google Chrome http://www.google.no/chrome Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) I firefox må jeg alltid trykke en gang for å åpne bildet så en gang til for å vise "actual pixels", har ikke funnet noen måte å ordne dette så bilde vises 100% med ett klikk. http://ffextensionguru.wordpress.com/2006/...image-resizing/ Red.: Vil tru den fikser det. Endret 19. juni 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Vel, problemet ligg jo i IE, ikkje hjå Akam, då det er ein funksjon som er innebygd i IE. Ingenting Akam treng gjere noko med, spør du meg. Det du kan gjere er å skru av denne funksjonen i IE, iallfall i IE8. Gå til Verktøy --> Alternativer for internett, og sjå under Avansert-fana. Her finn du eit punkt som heiter «Aktiver automatisk justering av bilde». Fjern haka frå denne boksen, og IE slutter å autoskalere bilete so dei passer i nettleservindauget. Det er ingen problem for en halveis oppegående programmerer å lage en popup som skalerer til bildets faktiske størrelse. Har gjort det selv på et annet forum om du skulle lure. Problemet er slettes ikke IE, men at vinduet er for lite - ville du at IE ikke skulle skalert ned bildet, med den følge at ikke hele bildeflaten hadde blitt synlig istedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå