Gå til innhold

Akam.no: Irriterende bildevisning BK

Anbefalte innlegg

Når jeg åpner bildene i pop-upen, så er det (vinduet) alltid skalert litt for lite slik at IE komprimerer bildet bittelitt. Dette fører til at bilder fremstår som uskarpe, og med mindre man vet at det nytter å klikke på bildet så kan man fort tro at bildet er dårligere enn det det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, problemet ligg jo i IE, ikkje hjå Akam, då det er ein funksjon som er innebygd i IE. Ingenting Akam treng gjere noko med, spør du meg.

Det du kan gjere er å skru av denne funksjonen i IE, iallfall i IE8. Gå til Verktøy --> Alternativer for internett, og sjå under Avansert-fana. Her finn du eit punkt som heiter «Aktiver automatisk justering av bilde». Fjern haka frå denne boksen, og IE slutter å autoskalere bilete so dei passer i nettleservindauget.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Vel, problemet ligg jo i IE, ikkje hjå Akam, då det er ein funksjon som er innebygd i IE. Ingenting Akam treng gjere noko med, spør du meg.

Det du kan gjere er å skru av denne funksjonen i IE, iallfall i IE8. Gå til Verktøy --> Alternativer for internett, og sjå under Avansert-fana. Her finn du eit punkt som heiter «Aktiver automatisk justering av bilde». Fjern haka frå denne boksen, og IE slutter å autoskalere bilete so dei passer i nettleservindauget.

Det er ingen problem for en halveis oppegående programmerer å lage en popup som skalerer til bildets faktiske størrelse. Har gjort det selv på et annet forum om du skulle lure.

Problemet er slettes ikke IE, men at vinduet er for lite - ville du at IE ikke skulle skalert ned bildet, med den følge at ikke hele bildeflaten hadde blitt synlig istedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...