Gå til innhold

Kjæresten på venteliste - hva nå? Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Etter uendelig masse leiting etter bra studentsider / forum på nettet, fant jeg dere endelig... Håper noen her kan hjelpe.

Som dere ser av tittelen, gjelder det min kjære som er svært så rådvill i disse dager. Hun satte bare opp et førstevalg på søknaden til høyskolen i Oslo, men har dessverre fått beskjed om at hun nå står på venteliste. Så hun er ganske ute av det, og trenger råd og tips fra dere.

Hvilke muligheter finnes for de som ikke kommer inn på det de ønsker? Det som ødelegger nattesøvnen nå, er søknadsfrister. Har alle tog gått, og må det bli vanlig jobb det kommende året? Finnes det halvtårsstudier med søknadsfrist til høsten? Jeg har hørt om folk som "bare tar ett fag" på universitetet i påvente av en bedre plan. Kan man virkelig ta et "løsrevet" fag på universitetet?

Noe som også forårsaker mye hodebry er studielån, dessuten at vi bor i en studentleilighet som vi da kanskje mister om hun må vente et helt år med å prøve igjen.

Om noen vet mer om dette enn oss (og det skal ikke så mye til) og har tips og råd, så hadde vi satt utrolig pris på litt veiledning. Det blir en kjip sommer for henne om vi ikke finner noen alternativer.

På forhånd hundre tusen takk for enhver ledetråd.

Mvh Kalle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å søke om opptak til enkeltemner på UiO:

http://www.uio.no/studier/opptak/emneopptak/index.html

http://www.uio.no/studier/utdanningsplan/u...ingsopptak.html

Problemet er om det dukker opp enkeltemner som er aktulle når ledige plasser legges ut 18. august på UiO's hjemmesider.

Evt. kan hun ta 1 år på BI. BI har rullerende opptak, og så lenge hun har minst ca 35-40 poeng kommer hun inn der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...