Gå til innhold

Problem med hjemmenettverk og router

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et problem med nettverket hjemme hos meg. Vi kjøpte en ny Jensen Scandinavia Airlink 89300 etter at vår gamle asus router tok kvelden. Vi fikk satt opp routeren og lagt til nettverket. Etter at alt var gjort, fikk vi ikke nettverk og ringte blant annet nettselvskapet (DirectConnect) og Jensen's support. Vi ble forklart at måtte sette opp routeren som et access point for å få mest ut av routeren.

Etter at vi satte opp routeren som et access point, har vi fått nett, men det har vært svært ustabilt. Noen ganger har vi hatt nett i 1 time eller 3 minutter.

Hva kan være galt? Vi har dobbeltsjekket med å trekke en nettverkskabel fra modemet (uten routeren) til en pc, og da falt ikke nettet ut, så det virker som det er noe galt med routeren og dens oppsett. Har noen et forslag som kan gjøre så at man kan få fikset nettverket til å bli stabilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange sånne Jensen er ustabil tråder i forumet. Mulig den beste løsningen er å skaffe seg en DIR-655 eller DKT-410 (DIR-635). Disse er hvertfall stabile routere som tåler masse torrent mm.

Alternativt kan du prøve å oppdatere firmware i routeren du har. Sjekk også at DHCP-funksjonen på LAN i router er avslått. Pass også på at du ikke bruker WAN (internettporten) på routeren når den brukes som aksesspunkt.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. DHCP funksjonen er slått av og jeg bruker ikke WAN porten, men nettet er fremdeles ikke stabilt. Siden routeren er ganske ny, vet jeg ikke om det er noe lurt å kjøpe enda en ny router. Hvis det må til, vil jeg helst vite hva som er galt.

Skal prøve å laste ned firmware til produktet og se om det blir noe annet resultat.

EDIT: Dette virket ikke.

Endret av *meep*meep*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...