Malvado Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Nylig døde mitt 8800Gts kort etter ca 2 års bruk, var innom Datakjeden og ble informert om at dette var ganske vanlig nå i det siste, mange 8800gts kort som kom innom. Så jeg tenkte å opprette denne tråden for å se om det var mange andre som plutselig opplevde et dødt 8800 kort etter relativ pent bruk i et par måneder / år. Kanskje så kan en mod være så snill at han oppretter en poll med følgende spørsmål? Har ditt Nvidia 8xxx skjermkort gått i stykker i den siste tiden? Ja Nei Edit : Fint om dere kan si gi litt informasjon om hvor lenge dere hadde kortet før det tok kvelden. Mistenker at det er den elendige innpakkningen som gjorde at kortene tok kvelden http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...ion-dodgy-chips Endret 19. juni 2009 av Malvado Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg har et: XFX GeForce 8800GTS 530M 640MB XT GDDR3 - PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,530/1700Mhz Eller hadde... masse rare problemer med fargene på skjermen, hakking og flimring når jeg installerer driverene, uansett hvor nye og gamle. Kjøpte det: 2007 mars den 12! Kan jeg virkere få igjen noe på det altså? Lenke til kommentar
Boosas Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Som jeg nok Melvado allerede vet så tok mitt nVidia XFX GeForce 8800 Ultra kvelden for snaut 2 dager siden etter snart to år med hardcore gaming. Jeg kjøpte kortet på komplett.no andre medlemer snakker om at jeg har krav på reklamasjon, sjekket på komplett og der står det at jeg har 24 måneders garanti. Jeg kjøte kortet rundt juli/august 2007 så jeg har nok forsatt 1 måned tilgode på garantien, men spørsmålet er det komplett jeg må henvende meg til for å kreve nytt skjermkort eller er det fabrikanten nVidia selv jeg må kontakte? har ikke så mye erfaring med dette Endret 19. juni 2009 av Boosas Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Om du hadde vært i Uniten Bløff så har det vært produsenten av skjermkortet, da eksempelvis XFX eller EVGA. For oss Nordmenn er det selger som gjelder, altså tar du kontakt med Komplett, det er på deres kappe å fikse opp her til lands. Skremmende dette, 2års levetid virker å gi Inquirer rett etter laptop skandalen til Nvidia og forsøk på å dekke det opp. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er vel 5 års reklamasjon på skjermkort uansett? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er vel 5 års reklamasjon på skjermkort uansett? Mener det bare er 3 år... Vet bare om at folk har reklamert på 3 år men ikke 5 enda... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Ganske urrovekkende hvor mange Nvidia Skjermkort fra 8xxx serien (ser ut som dette kommer til å spre seg til 9xxx serien også hvis innpakkningen ikke ble forandret i tide) som tar kvelden for tiden, surfet litt innom diverse fora og det er mange som har problemer med kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå