AlecTBM Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Hei Jeg skal ha et hannibal maraton neste uke og de 3 siste filmene er i posten snart. Men det jeg lurer på er hvilken rekkefølge burde man se filmene i, produksjons rekkefølge, eller er det en historisk rekkefølge man kan anbefale? De ble produsert i følgene rekkefølge: Manhunter Nattsvarmeren (The Silence of the Lambs) Hannibal Red Dragon Hannibal Rising Men i følge wikipedia så er Hannibal Rising en (prequel to Manhunter/Red Dragon, The Silence of the Lambs, and Hannibal) Og hvis ikke engelsken min ikke er helt tullete så betyr det at det er en film som i følge historien burde vært først. Eller har det ikke noe å si? Skal nevne at jeg aldri har sett noen av filmene EDIT: Fikk et tips om å se en Hannibal Rising først Endret 19. juni 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hannibal Rising handler om før alt det andre. Resten kan vel sees i den rekkefølgen de kom ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg droppa Hannibal Rising. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Hvorfor droppe den? Endret 19. juni 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Nå har jeg bare sett Rising og Silence of the Lambs, men jeg kan trygt si at den ikke er nødvendig å se, den er ganske dårlig. Silence of the Lambs er dritbra. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Får se hva vi bestemmer Er tross alt 5 filmer med den. Får se om vi bestemmer først Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Prequels ser man til slutt, når de er produsert etter de originale filmene. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Rising kan man bare kutte ut. Ikke bare fordi den er et dårlig stykke filmhåndtverk, men spesielt fordi den avmytifiserer Lecter-karakteren. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Søk før dere oppretter tråder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1116530 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg