BaltusBrun Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Hei. Nå har jeg tatt opp gitaren fra kjelleren og funnet ut at jeg vil begynne å spille igjen. Jeg gikk på kurs i to år men det meste er glemt siden den gang. Jeg tok meg etter det en pause på kansje ett år siden jeg mistet lysten (desverre) Nå som sagt har jeg begynnt å spille igjen og ingenting sitter. Jeg kan de fleste akkorder, men trenger litt hjelp. Jeg har nemmelig ikke lyst til å gå til lærer, og jeg har en del venner som aldri har gått hos lærer men kan alikavel spille utmerket. Det jeg gjerne vil ha litt hjelp til er å finne noen sanger som ikke er så utrolig vannskelige. Om du vet om en hadde det vært flott om du kunne skrevet den her. Enklere sagt, jeg vil ha hjelp til å finne sanger som ikke er altfor krevende. Forresten har jeg også innstallert Guitar Pro 5. Er dette et bra hjelpemiddel? Takk på forhånd Endret 19. juni 2009 av BaltusBrun Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Alt med Joe Satriani er kjempetøfft. En av de første sangene jeg lærte helt igjennom på gitar var Always with me, always with you. Den er relativt enkel til å være Joe Satriani Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Takk, men jeg tenker mere på sanger med Akkorder og helst som passer til akustisk gitar. Takk for svar Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Vel jeg synes sanger der man spiller hele akkorder er kjedelige Dog er Horizons med Steve Hackett en skikkelig stilig akustisk sang - kanskje ikke superenkel men artig å spille. Tears in Heaven med Eric Clapton er vel også en klassiker. Her er link til horizons forresten: http://www.youtube.com/watch?v=RUZcHZEficE Endret 19. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) "Idyll" med Postgirobygget kan man mene mye om, men det er en fin treningssang. "Knocking on heaven's door" trener flere akkorder man har bruk for Tears in Heaven er litt vanskeligere, men øv inn "Wonderful tonight" med samme artist først, så går den andre lettere. Ellers så har The Eagles mange sanger som gir god trening. "Hotel California" er god trenging når en del akkorder sitter. Guitarpro er et godt hjelpemiddel hvis du finner gode tabs. Men ikke bind deg veldig opp i tabs, det er veldig praktisk å kunne spille en sang ved å ha kun tekst og akkorder tilgjengelig. Etter hvert klarer du nemlig å plukke akkorder selv, og da kan du egentlig spille de fleste sanger hvis du kan teksten. Endret 19. juni 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Ok, Takk for svar. Etter hva jeg forstod mener du at jeg først burde begynne med akkorder`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå