Jensus Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Synes å huske at jeg hadde en 386dx40 med 120MB disk som bootet Windows 3.11 på under 10sek. Det har ikke akkurat gått fremover på boottid siden den gang.. Kan jo ikke akkurat sammenlikne OS'et med dagens, men jeg synes et OS bør kunne bootes på 10sek. Hvorfor kan det ikke gjøres slik som hibernation? Lage ei stor fil som harddisken leser inn og legger i RAM. Da kan harddisken lese sekvensielt og 100MB/s bør ikke by på problemer. Skjønner ikke helt hvorfor det gjøres slik som idag. En haug med små filer hist og pist. For en vanlig harddisk så er ikke dette optimalt. Kun SSD som er flink til dette pga aksesstid. Men hvis det skal gjøres slik som jeg tenker, så må oppstartsfila "kompileres" på nytt hvis det gjøres endringer i systemet. Så i bunn og grunn blir dette det samme som hibernation... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Simen1: Disse menneskene jobber der av fri vilje og er ikke like bundet til sitt arbeid i denne bedriften som millioner av andre mennesker i fattigere land. Og med "litt moral" så regner jeg med at du da heller ikke kjøper produkter testet på dyr, ikke kjøper pels eller skinnprodukter, ikke kjøper klær laget av barnearbeid, ikke spiser bananer fra slavearbeid, ikke kjøper elektronikk som er produsert i asia med slavetilstander i fabrikkene etc. etc EDIT: Ellers helt enig med deg Simen1, jeg ønsker ikke å støtte Scientolog kirken med et eneste rødt øre da de står for mye av det jeg er sterkt i mot i samfunnet. Da regner jeg ikke med det sinnsyke utennomjordiske lærestoffet deres og denne Unex som skal sitte fengslet i et fjell i evig tid på evigvarende battericeller for å ha drept noen hundre milliarder for 75 millioner år siden. Scientolog kirken er i bunn og grunn en elitist-organization som mener at noen få har større menneskeverd enn resten. Endret 22. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Folk jobber der av fri vilje, men det er likevel et press. Theo343 skrev: Og med "litt moral" så regner jeg med at du da heller ikke kjøper produkter testet på dyr, ikke kjøper pels eller skinnprodukter, ikke kjøper klær laget av barnearbeid, ikke spiser bananer fra slavearbeid, ikke kjøper elektronikk som er produsert i asia med slavetilstander i fabrikkene etc. etc Jeg prøver, men må jo inngå noen kompromisser i blant. (Ok kaffe til 40 kr/kg vs fair trade kaffe til 400 kr/kg -> Unfair trade vinner!) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) På samme måte er det press i mange organisasjoner til å gjøre ting du ikke har lyst til. Ta som et eksempel alle IT ansatte i norden som er utbrent før de er 40 fordi de jobber livet av seg uten overtidsbetaling fordi det er et kollektivt press til å gjøre dette i bedriften. Men ja, jeg ser poenget Endret 22. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 jeg bruker ikke produkter som ikke har blitt testet på dyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå