Gå til innhold

Returnere RAM-brikke på angrefrist(passet ikke)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Litt usikker på om det er riktig subforum, men langt unna kan det vel ikke være.

 

Bestilte nylig noen RAM-brikker fra Komplett men etter å ha testet brikka fant jeg ut at den ikke passet inn i slotten. Jeg åpnet bare en fra emballasjen for å teste det med.

 

Har tenkt til å bruke angrefristen for å sende varene tilbake og få betalt for dem. Spørsmålet er da. Får jeg betalt for den ene RAM-brikken ettersom den fortsatt funker helt fint? Eller burde jeg ikke sende den inn sammen med de 3 andre fordi Komplett kanskje tar noe betalt for en vare returnert som har vært ute av emballasjen og ikke er "fin"-pakket.

 

Burde jeg sende inn 3 uåpnet, eller alle 4? For å få mest mulig penger tilbake.

Lurer i grunn også på hvordan jeg skal sende varen tilbake? Burde jeg utnytte Smartpost, eller hva slags pakke burde man sende den med for å få det billigst mulig? Hver rambrikke tar ikke veldig mye plass(liten pappeske rundt hver).

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sende de inn, så lenge de er forsvarlig pakket, hvordan du selv ønsker.

Men anbefaler deg å sende som pakke med sporingsnr, da er du sikret hvis pakken skulle bli borte eller hvis butikken kommer og sier at de ikke har mottatt den.

Lenke til kommentar

Er uerfaren med sporingsnummer. Koster det ekstra, og hvordan gjør jeg det? Ber jeg bare fyren bak disken om å legge på et sporingsnummer? Komplett er vel i grunn til å stole på uansett.

 

Trenger fortsatt svar på resten. :)

Lenke til kommentar

Standard Smartpost esker har sporingsnummer. Regner med at minste eska til 115 kr holder bra i størrelse. Sporingsnummeret står på kvitteringen. Smartpost pakker er klart det billigste med sporing.

 

Skal du ha sporing på brev, må du velge verdibrev eller rekommandert. Og det koster faktisk mer en Smartpost pakker.

 

Du bør også bruke "angreknappen" hos Komplett.

 

At du har åpnet pakken til en av minnebrikkene er uten betydning for angrerett. Hele hensikten er at man ved kjøp over internett (også annet fjernsalg), skal ha mulighet til å returnere grunnet f.eks at man ikke kan bruke produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...