Nettulf Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hei. Har en del maskinvare liggende, og har planer om å skru sammen 2-3 komplette maskiner. Vil være Socket A hovedkort, AMD CPU fra 600MHz-1.6GHz og 384Mb-1Gb RAM. Skjermkort er både integrert og dedikerte kort. Så ikke kjempegammelt, men langt fra noe racere. Bruksområdet vil være Internett, e-post, kontoraplikasjoner og enklere multimedia. Bør være enkelt å installere/bruke for en som bare har erfaring med ymse Windows versjoner. Noen gode tips til aktuelle Linux versjoner til slikt bruk? Nettulf Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Du kan se på U-lite, knoppix, DSL, Puppy. Alle de er distroene som jeg vil tro kjører greit på den dårligste. En PC på 1,6 Ghz med 1 GB Ram vil fint kunne klare tunge nybegynner-distroer som Ubuntu, men det vil ikke være optimalt for den. Endret 19. juni 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Xubuntu burde passe perfekt for disse maskinene Så får du full "Ubuntu funksjonalitet" med et litt lettere grensesnitt. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Play it hardcore med Gentoo edit: Så ikke at det skulle vere enkelt å installere, glem Gentoo.. Endret 19. juni 2009 av Equerm Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Bør være enkelt å installere/bruke for en som bare har erfaring med ymse Windows versjoner. Crunchbanglinux?? *buntu med Openbox som VM, pent grensesnitt, VELDIG lett Hiv inn Opera og den bør kjøre på helium. Endret 19. juni 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 CentOS kan også være et alternativ, brukervennlig og stabilt. Kjører fint på min bærbar (P-M 1.5Ghz 512M). Lenke til kommentar
Asnada Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 På pc med mindre enn 300 mb RAM passar Xubuntu bra. Last ned her Med over 400 mb RAM er Linux Mint god. Fint grensesnitt og liknande Windows. Last ned her Eg har sjølv prøvd begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå