cyclo Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 AMD har offisielt uttalt seg om leveringsproblemer med Radeon HD 4770 Les mer Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Flott at AMD har fått seg stor etterspørsel, synd de ikke får levert det da... Selv har jeg 2stk XFX Radeon HD 4770 og er storfornøyd... Komplett hadde inne 15 stk, 2 timer etter var det 3 igjen og DA fikk jeg jaggu kapret 2stk Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Dette er bare halve sannheten. TSMC har fremdeles "betydelige" utfordringer med yields på 40nm prosessen, primært på grunn av lekkasje. Det hjelper heller ikke AMD at nVIDIA også siden bruker mye kappasitet på TSMC sine 40nm produksjonslinjer. Ting kommer forhåpentligvis til å forbedre seg iløpet av sommeren, da nye produksjonslinjer kommer opp. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en fengslende løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet. Dette er mest sannsynlig Radeon HD 4730. Den har nesten identisk ytelse med HD 4770, men er basert på 55nm teknologi. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 "Ikke forutsett etterspørselen..." - for noe tøys Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en fengslende løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet. Fengslende? Er det egentlig det dere mener? Originalen sier "compelling", en bedre norsk oversettelse vil være "tvingende" eller "bindende" i mine øyne. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en fengslende løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet. Fengslende? Er det egentlig det dere mener? Originalen sier "compelling", en bedre norsk oversettelse vil være "tvingende" eller "bindende" i mine øyne. Tvingende eller bindende passer vel ikke helt i sammenhengen? (ei heller fengslende). Hva med "fristende" eller "attraktiv"? Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en fengslende løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet. Fengslende? Er det egentlig det dere mener? Originalen sier "compelling", en bedre norsk oversettelse vil være "tvingende" eller "bindende" i mine øyne. Tvingende eller bindende passer vel ikke helt i sammenhengen? (ei heller fengslende). Hva med "fristende" eller "attraktiv"? Vil nå heller si at Clue har rett her: uimotståelig. "I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en uimotståelig løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet" Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en fengslende løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet. Fengslende? Er det egentlig det dere mener? Originalen sier "compelling", en bedre norsk oversettelse vil være "tvingende" eller "bindende" i mine øyne. Tvingende eller bindende passer vel ikke helt i sammenhengen? (ei heller fengslende). Hva med "fristende" eller "attraktiv"? Vil nå heller si at Clue har rett her: uimotståelig. "I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en uimotståelig løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet" Høres akkurat ut som noe som kan ha kommet fra en markedsføringsavdeling. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Vil nå heller si at Clue har rett her: uimotståelig. "I tillegg jobber vi med våre AIB-partnere for å levere en uimotståelig løsning i samme prisklasse som vil sørge for langtidsleverbarhet" Enig. Satt og irriterte meg over akkurat den formuleringen jeg hadde gjort der selv i går. Hadde tydeligvis litt jernteppe. Takk for tips Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Greide å skaffe meg et XFX 4770 fra multicom. Gleder meg til å teste det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
AmiloD Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 HD4770 er dagens 8800GT, 6600GT eller 9700Pro. Altså et utrolig bra kort for sin pris. At AMD ikke klarte å forutse etterspørselen er litt tragisk. Men men, det er et bra kort når enn den blir tilgjengelig. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hrmf... har 2x Sapphire Radeon HD4870X2 2gb i crossfire så småkort som 4770 bekymrer meg ikke Bohahaha..... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 At AMD ikke klarte å forutse etterspørselen er litt tragisk. Men men, det er et bra kort når enn den blir tilgjengelig. Det er nok ikke AMD sin feil. Elendig yields på 40nm... Since TSMC's yield rates at 40nm are currently less than 25%, they have seriously impacted AMD's shipment schedule for its ATI Radeon HD 4770 graphics chips, http://www.digitimes.com/news/a20090619PD210.html 25% er tragisk. Det er også derfor nVidia ikke har lansert GT21x før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 metro.cl skriver: "AFAIK GDDR5, 40nm, and more is coming sooner than expected from NVIDIA can't really say more." "Well i can't say much but soon!!! before NBA season ends " http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=226817 Noen som vet mere om dette? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Vi har lenge visst at produksjonsproblemer med 40nm og lav yield har vært årsaken, så dette var til å riste på hodet av. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Mindre enn 25% var værre enn jeg trodde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå