Screamer Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har kjøpt meg: Abit NF7 v2.0. Twinmos pc3200 windbond. og har et sapphire radeon 9500 kort fra før. Jeg har nå satt sammen pc'n, men har støtt på et "lite" problem. Etter jeg hadde montert alt og skulle boote startet ikke maskinen, den slo seg på bare i 0,01 sek, så slukna den. Jeg fant ut at hvis jeg tar ut skjermkortets powersupply fra strømforsyningen så booter pc'n. Jeg var redd for at noe var galt med skjermkortet, så jeg testa det til en kamerat. Der virket det fint. Okey tenkte jeg kanskje det er PSU'n min, jeg gikk hjem fyrte opp 2xPsu'r, denne gangen koblet jeg kortet på psu nr.2 Akkurat det samme, pc'n slo seg på i 0.1 sek, så knakk den sammen. Hva kan være feil? ganske fortvilet, jeg sitter nå med et geforce2 mx (pci) kort. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har du nyeste BIOS (dvs v1.1)? Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 nei har ikke flashet med nyeste bios, men skal dette ha noe å si siden pc'n bare slår seg på 0.1 sekund, har den i det heletatt kommet inn i bios så hurtig? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Når du kjørte to PSUer, huska du på å skru på begge? Altså starte dem? Ta en ledningsbit og kortslutt den eneste grønne ledningen i ledningskaoset med en svart så skal den starte. (snakker da om den delen du normalt sett putter i hovedkortet). Sjekk også at du ikke har noe på baksiden av hovedkortet som kortslutter det idet du starter opp. Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 selvfølgelig gjorde jeg det Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 http://www.rage3d.com/board/showthread.php...20&pagenumber=1 maaange som har opplevd samme problem som meg ser jeg. Det er vist noe med at "gammle" radeon 9500s ikke funkerer med alle nye nForce2 kort, har noe med id nummeret på kortet osv :o men jeg kan sende det til ATI og få et nytt. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Kanskje litt vanskelig å svare på, men er du fornøyd med hovedkortet ellers (hvis du har fått prøvd det ut noe særlig)? Jeg henter samme hovedkort og minne som du har på posten i morgen, og prosessor kommer over helga... *glede seg* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå