Gå til innhold

Tollpost og posten, mpx og kompletts leveringstid?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestilte en pakke i forgårs ettermiddag fra mpx som jeg valgte å sende med posten som igår kveld fikk status som innlevert postterminal stokke der den har ligget siden det. Igår klokken 12:54 bestillte jeg en pakke fra komplett.no som jeg valgte å sende med tollpost. Denne fikk status som hentet hos avsender klokken 14:44, mao 2 timer etterpå. Denne pakken har gjort 5 hopp siden dette og er på mitt postkontor innen noen timer (mindre enn et døgn etterpå) mens pakken fra posten mest sannsynlig ikke vil komme fram før på mandag noe jeg syns er rart siden den gjør akkurat like mange hopp før den når mitt postkontor.

Er det mpx som bruker lengre tid på å få sendt ut pakker eller er det posten som er treg med å hente de? Deler ikke mpx og komplett lager?

Jeg sjekket lenken "om oss" på mpx.no og der fant jeg :

MPX.no ble startet i mai 2002 og er en del av konsernet Komplett ASA. Nettbutikken er i dag Norges nest største innenfor sitt produktområde. Hovedkontoret ligger på Torp-IT utenfor Sandefjord, og selskapet har 31 ansatte.

Vi har eget varelager på 21 000 m2, og har et svært moderne logistikksystem, som sørger for trygg og rask levering til deg som kunde.

Dette gir meg inntrykk av at de deler varelager med komplett og at varene blir sendt fra samme sted, er det noen som vet om dette er tilfellet?

Posten har alltid brukt sin tid men når jeg ser hvor fort det kan bli gjort av tollpost får jeg nesten lyst å oppfordre til boikott av posten? Jeg for min del kommer til å bruke tollpost fra nå av, forrige pakken jeg fikk sendt via de kom og fram etter rundt 1 døgn.

Uansett, kudos til tollpost for en bra utført jobb, og smekk på hånden til posten for å ruge på pakken min.

Videoannonse
Annonse

Har nogenlunde samme erfaring som du , tollpost har alltid greid Sandefjord-Kløfta med utlevering på nærmeste RIMI butikk på snaue døgnet, Med posten vet man aldri. Noen ytterst få ganger greier de det på ett døgn , men regelen er snarere 2 og en sjelden gang 3 døgn. En annen fordel med Tollpost/Rimi er jo att man kan hente pakka til langt på kveld.

Tollpost har i bunn og grunn et bedre logistikk system og hånterer mye mindre antall pakker i forhold til posten. Derfor vil de kunne sortere og levere mye raskere.

lol. Det taler til Postens fordel at de har flere pakker og kan videreutvikle rutenettene sine. nok pakke til 2 fly betyr bare 2 fly og større terminaler, ikke at pakker til et helt fly må stå igjen. Posten er flinke til å knote det til for seg selv, og det er Tollpost også. Eneste årsaken til at posten har flere missfornøyde kunder er for at de har flere kunder, og derav sluttkunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...