Gå til innhold

ny forsterker til anlegget, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

min HK avr255 har tatt kvelden, ( jeg tok livet av den med noe øl :p )

så nå trenger jeg ny , noen tips?

surround annlegg : dynavoice f6

sub : : xtz 12"

5.1 eller 7.1 er nesten ett fett, tviler på at det blir oppgradering til 7.1 ( men man vet aldri )

har rundt 5-6000+ å bruke.

den må være fremtidsrettet, har ikke tenkt å kjøpe ny med det første

kanskje jeg bare skal kjøpe meg en lik den jeg hadde? ser de selger den for 4600kr

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en Denon avr-2309? Koster riktignok 6500, men da har du pre-out på alle ledd og dekoding av alle de nyeste lydformatene, pluss 4 HDMI-innganger, god oppskaleringsbrikke, og audyssey romkorreksjon. Den står ikke på hjemmesidene til hifiklubben akkurat nå, fordi de har litt få igjen, men jeg veit at de fleste klubbutikkene har noen på lager.

Mange gode modeller i denne prisklassen. Jeg liker denon svært godt selv, men onkyo, yamaha, og marantz er nok også merker man burde sjekke ut.

Lenke til kommentar

er den denon 2309 helt ny? har den ikke i prisguiden heller.. kanskje bare hifiklubben som tar inn den modellen,

er ikke helt inne på hva som er bra eller dårlig, har bare alltid styrt unna onkyo og denon , og mange av de "billig" merkene, var skeptisk til dynavoice også, men viste seg å spille fantastisk..

men er denon 2309 bedre på mange punkter ifh til HK 255 ? dette med preout har jeg ikke snøring på , men leste litt fort om hva det var og jeg legger vel kanskje ikke noe vekt på om forsterkeren har det eller ikke.

bare utseende til 255 veier ganske tungt hos meg.. den er jo fantastisk å se på..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Nei, det går jo bare på muligheten for effekttrinn. Hvis du føler at recievern din har stålkontroll på elementene er det jo ikke mye vits.

Veit at avr-255 er rimelig strømsterk, og det høres jo ut som om du er ganske fornøyd og. Den har jo også pre-out og 3 HDMI, så hvis du følte at den var god match for anlegget ditt, så er det sikkert en tanke å kjøpe ny, eller kanskje t.o.m. steppe opp til en større H/K. Man kan snakke mye om funksjoner og sånn, men i bunn og grunn er det viktig å finne noe du føler deg fornøyd med. For meg er det denon det har blitt, for deg er det kanskje H/K.

Lenke til kommentar

har vel ikke mulighet for å forklare meg hva PLIIz dekoding er?

prøvde å lese litt om det.. men er gresk for meg, iallefall når det i tillegg står på engelsk

edit : PLIIz dekoding er kun gjeldende når enn bruker 7.1 ?

har egentlig ikke planer om 7.1 men man vet jo aldri , om et par år så kan det bli aktuelt..

hvordan er kraften i denne ? stiller den likt med HK255 ?

dette med watt og ohm osv er noe jeg har svært lite peiling på

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Det betyr i grunn at man legger på to høyttalere til i front, men over frontene. Poenget er å løfte lydbildet. F.eks har de fleste senterkanalen under tv/lerret, og med disse høyttalerne vil man kunne løfte dialogen og føle at den kommer mer rett fra bildet.

Lenke til kommentar

Begge recieverne burde dra den pakka helt fint. For å være ærlig syns jeg det høres ut som om du er ganske fornøyd med H/Ken. Det eneste den mangler er vel konvertering av analoge bildekilder til HDMI ut, men det har du kanskje ikke behov for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...