finfyr Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Skal i nær framtid ta bilde av en stor samling mennesker. Snakker her om barn og voksne, og det blir antakeligvis et sted mellom 200 og 400 deltakere. Spørsmålet er hvordan jeg best kan organisere dette, for best mulig resultat. Bør kanskje finne meg en plass høyere enn de andre, så jeg kan ta bilde ovenfra og ned? De skal stå ute på en fotballbane, det er alle føringer som er lagt... Noen tips? Lenke til kommentar
raristam Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 - Bruk stativ. - Stå på noe høyt, f.eks en varebil, i skuffla til en traktor el.l - Ta maaange bilder, pass på (ivertfall PRØV) å få alle til å følge med, ikke ha lukkede øyne osv... Good luck =) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Trenger sannsynligvis ikke stativ sålenge det er greit med lys, men bruk liten blender (F/9-10) for å få nok dybdeskarphet, og vidvinkel for å få med alle (doh..) Å få 200-400 folk til å følge med og ikke blunke på likt er nok umulig, så det trenger du ikke å tenke på. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Innstillingen A-Dep er utviklet for sånne scenarioer. Bare husk få med deg nok luft rundt samlingen. Kommer du for høyt opp og bruker liten vidvinkel kan du få en synlig forvrengning. Er det en tribune på fotballstadionen,kunne være greit og samle flokken der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå