Ace Rimmer Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Skal snart pusse opp vaskerommet som har tapet på veggene og belegg på gulv. Stammer fra 70-tallet. Jeg frykter at tapetet sitter veldig godt fast i betongen så jeg vil gjerne ha noen tips til hvordan den fjernes. Jeg har gulvskrape og tapetskrape fra Biltema, men det trengs kanskje noe spesialutstyr? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg har ikke erfaring selv, men mener å ha sett i "big strong boys" eller tilsvarende oppussings-TV at de bruker varme på tapeten for å løsne tapetlim. Noen som har synspunkt på om hårføner, strykejern, varmepistol eller kanskje damprenser er best til dette formålet? Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 En "steamer"/ damprenser er nok en enkel måte å bli kvitt den gamle tapeten på. Men om den nå sitter som den skal, hvorfor ikke spare en del arbeid med å enkelt å greit grunne med en grunning for glatte flater, og så ta topplaget over dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå