Gå til innhold

3.2 Patchnotes ute.


Anbefalte innlegg

Gjevner de ut med de resterende tank-klassene er vel rette ordet. Har en DK-tank selv og ser jo hvorfor vi får tankingnerfs.

Det gjorde de i forrige patch.

Er enig i at DK CD`s er bedre enn Warr og Paladin, så greit at de nerfer den, men fjerne enda mere armor og nå også HP? Nei, ikke enig.

 

De buffer shield block. DK`s kan ikke bruke shield, derfor har dette vært kompansert med mere armor og HP.

Nå har vi mindre armor, mindre HP, og "lik" CD som Warr.

Hvor er balansen? Den var der etter forrige patch, nå forsvinner den totalt!

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjevner de ut med de resterende tank-klassene er vel rette ordet. Har en DK-tank selv og ser jo hvorfor vi får tankingnerfs.

Det gjorde de i forrige patch.

Er enig i at DK CD`s er bedre enn Warr og Paladin, så greit at de nerfer den, men fjerne enda mere armor og nå også HP? Nei, ikke enig.

 

De buffer shield block. DK`s kan ikke bruke shield, derfor har dette vært kompansert med mere armor og HP.

Nå har vi mindre armor, mindre HP, og "lik" CD som Warr.

Hvor er balansen? Den var der etter forrige patch, nå forsvinner den totalt!

Block taes fra å vare en håpløs til en mindre håpløs stat, DK tanks i guilden har like mye basic avoidance som jeg har som pala, så er ingenting å frykte.

Lenke til kommentar

Sånn det er , så har jeg omtrent like mye armor som warr/pala tankene, men mer hp og bedre cooldowns. Så det er greit at de gjør noe.

 

Men etter patchen så har vi mindre hp og armor, samme cooldowns, men ingen block. Problemet er at det ikke vil være noen grunn til å velge en DK over noen av de andre, siden de andre alltid vil gjøre ting like bra eller bedre.

 

Og forresten; Anti-magic Shell er overvurdert.

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar
Jeg ser for meg at en del vil betale 10g for å slå av xp, skaffe seg alt gear og så slå på xp igjen for å få lette BG kamper. Vi får se. Endringen vil i stor grad ta bort utfordringen med å skaffe seg gear, men kan også resultere i kamper med jevnere motstand.

 

Men da vil de jo også levle, siden du nå får experience for PvP. Eller misforsto jeg?

Jeg leste patch noted om igjen og det ser ut til at man vil få xp når det cappes flagg i WSG, når man samler ressurser i AB osv. Dette vil bety et svært effektivt skille mellom twinks og ikke-twinks.

Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke fått noe svar på hva som er så "jævlig" med paladins i denne patchen, jeg ser selv frem til den. Akkurat nå er paladins i sin beste status noen sinne, etter min mening.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Synes patch'en ser bra ut på papiret for Prot pala, når det gjelder Holy så må det vel testes litt før man hiver seg på whinekoret.

 

Er jo en del forandringer på Holy, noen ser bra ut og andre ikke så bra, men totalt sett kan det jo hende det blir ok.

Lenke til kommentar
Skeptisk nerd er skeptisk. Er noe med denne patchen som gir meg en litt dårlig følelse.

 

 

Er PTR patch notes alltid identiske med de som går live på normale servere, eller kan det være at Blizz endrer noe på veien?

 

 

de kommer nok til å endre en del på de, 100% sikker

Lenke til kommentar
Har fortsatt ikke fått noe svar på hva som er så "jævlig" med paladins i denne patchen, jeg ser selv frem til den. Akkurat nå er paladins i sin beste status noen sinne, etter min mening.

 

5% mindre Int fra talent, noe som vil si at man taper litt både på Divine Plea og Arcante Torrent (for Horde BE) i tilegg til at man taper SP.

 

30% mindre fra Illumination, dvs at vær gang man critter får man mindre mana tilbake, noe som vil gjøre Holy light hardere å gjøre bruk av fordi den vil dra mye mana. Et av paladinens sterkeste sider har vært singel target healing og jeg for min del har vært main tank healer i en rekke kamper fordi jeg kan koste ut 16k heals over en lengere periode uten å gå OoM.

 

Det har vi da mistet til "fordel" for 25% mer av MP5, en stat som i de siste har vært totalt tullete å gå ene og alene for og som mange har sett langt vekk fra til fordel for nettopp int og crit stats. Så for de aller fleste holydins vil dette være en saftig nerf slik sett hvor man nå er nødt til å gå vekk fra blessing of kings og spam heal til fordel for konservativ spillstil med Wisdom og MP5 stat som prioritet.

 

Hva får vi? Vel en 1 target HoT, jippi. Selv om man er heldig og klarer å få inn alt dette skal det mye til for å gjøre opp for det man har tapt.

Lenke til kommentar

Bear^ I tilegg kan jeg jo nevne at de redesignet Beacon of Light til å virke på overheal. Siden du da vil ha beacon på MT og heale raidet vil det bare medføre at du aldri får brukt hoten som sacred shield gir ( siden den kommer til å være på MT som du aldri healer med noe annet en Beacon )

Lenke til kommentar
Bear^ I tilegg kan jeg jo nevne at de redesignet Beacon of Light til å virke på overheal. Siden du da vil ha beacon på MT og heale raidet vil det bare medføre at du aldri får brukt hoten som sacred shield gir ( siden den kommer til å være på MT som du aldri healer med noe annet en Beacon )

This.

 

Akkurat derfor jeg sa i min post at man må vente med å hive seg på whinekoret før man har fått prøvd ut forandringene. Det er ikke sikkert at det blir så værst.

 

Det at Beacon of light vil gi all overheal også til beacon target er jo et stort pluss selv om det er andre ting som er negative forandringer.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

BoL endringen gjør ikke paladins til AoE healers, druids, priests og shamans er mye bedre AoE healers enn paladin og jeg tviler at paladins blir brukt til noe AoE healing i raids til tross for at BoL er litt flasha og oppdatert. At BoL blir litt mer effektivt er fint nok men jeg tror fremdeles at 5% mindre int og 30% nerfen på illumination vil gjøre paladin som singeltarget healer svakere i forhold til disc priest (som et eksempel).

 

Et lite lyspunkt retter ikke opp i det jeg mener blir en sarlig nerf av paldadins som healer i alle fall. Tankmessig ser det ut til å gå oppover derimot.

Lenke til kommentar
Bear^ I tilegg kan jeg jo nevne at de redesignet Beacon of Light til å virke på overheal. Siden du da vil ha beacon på MT og heale raidet vil det bare medføre at du aldri får brukt hoten som sacred shield gir ( siden den kommer til å være på MT som du aldri healer med noe annet en Beacon )

This.

 

Akkurat derfor jeg sa i min post at man må vente med å hive seg på whinekoret før man har fått prøvd ut forandringene. Det er ikke sikkert at det blir så værst.

 

Det at Beacon of light vil gi all overheal også til beacon target er jo et stort pluss selv om det er andre ting som er negative forandringer.

 

Posten min var ment som mer whine for å støtte opp i inlegget til Bear^

Lenke til kommentar

Du glemmer alle finessene til Bacon -Grendel- :

 

- 50% extra healing på MT om man spamhealer en BM-Tenacity pet. Få en Holy Priest til å kaste på denne "guardian spirit" også av og til så snakker man 30-40k Holy Lights.

- 60 yards range, som betyr at man enkelte steder kan unngå alt som heter raid damage og fremdeles holde oppe tanken ved å spamheale seg selv.

 

Og hvis det skulle vise seg å ikke funke så har man jo 26/45/0.

 

- Passiv Guardian Spirit, så kan fucke opp én gang hvert jævla forsøk på en boss. :)

- Kan ta mer enn 15sec med Divine Plea om det er en rolig phase på en bossfight.

- Burde heale seg selv minst mulig, slik man får mye fra Spiritual Attunement.

- Får noen helt syke crits og HoT-ticks fra Flash of Light.

Lenke til kommentar

Fra wow.com:

 

 

The patch 3.2 PTR patch notes have been updated again; I still expect the PTR to go live sometime today. The only new information in this iteration of the notes is what they'll be marking in the way of quest objectives on the world map, and with what markers. We already knew they'd be doing something like this, but we didn't have the specifics.

User Interface: Quest creatures and objects will now show on the player's world map.

 

* A skull graphic will be placed on the map in the general area where creatures players must kill can be found.

* A glowing skull graphic will be placed on the map in the general area where creatures can be found that drop quest objects.

* A gear graphic will be placed on the map in the general area where players must loot objects found in the world.

* A chat bubble graphic will be placed on the map in the general area where players must interact with a specific NPC.

* X marks the spot on the map where players must reach, discover or explore a designated area.

* A yellow question mark graphic will show on the map to provide the location of a NPC whose quest the player has completed.

 

 

Innebygd QuestHelper? Jeg liker faktisk å måtte lete/lese quest tekster osv. for å fullføre en quest jeg ikke har gjort før... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Du glemmer alle finessene til Bacon -Grendel- :

 

- 50% extra healing på MT om man spamhealer en BM-Tenacity pet. Få en Holy Priest til å kaste på denne "guardian spirit" også av og til så snakker man 30-40k Holy Lights.

- 60 yards range, som betyr at man enkelte steder kan unngå alt som heter raid damage og fremdeles holde oppe tanken ved å spamheale seg selv.

 

Og hvis det skulle vise seg å ikke funke så har man jo 26/45/0.

 

- Passiv Guardian Spirit, så kan fucke opp én gang hvert jævla forsøk på en boss. :)

- Kan ta mer enn 15sec med Divine Plea om det er en rolig phase på en bossfight.

- Burde heale seg selv minst mulig, slik man får mye fra Spiritual Attunement.

- Får noen helt syke crits og HoT-ticks fra Flash of Light.

 

Og hvordan kan man opprettholde denne spam healinga av seg selv når man taper 5% int og 30% illumination? Illumination har faktisk sinsvakt mye å si, får rundt regnet 700 mana tilbake per crit per i dag, når HL koster 1200 rundt regnet så sier det seg selv at den har veldig mye å si, nerf illuminatino og Int og paladins er tilbake til square one.

Lenke til kommentar

Leste en tråd på Maintankadin om de nye forandringene til Holy.

 

Det ble antatt at det nå blir slutt med HL spamming fordi man vil gå oom.

 

Det nye blir å ha Beacon på tank + sacred shield oppe hele tiden.

 

Bruke 1 FOL på tanken som man passer på å fornye før hot effekten går ut.

 

Tida i mellom brukes til å spamme FOL på raidet.

 

HL + HS skal kun brukes ved behov når tank tar ekstra skade.

 

JOL gir med forandringene 2% av spillerens hp tilbake og skal dermed bestandig brukes.

 

Dette betyr at Holy pala's må forandre spillestil, det er ihvertfall slik Blizzard ønsker at det skal gjøres nå.

 

Hvis ikke dette blir å fungere vil de nok komme med fix.

 

 

Men igjen dette må testes ut etter at patchen er live og ingen vet hvor bra eller dårlig dette vil fungere før det er prøvd.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Nyere og uerfarne paladins kommer selvfølgelig til å merke dette siden de er vant med å spamme Holy Light hele tiden og å vinne overhealing meteret så til de grader, men for de av oss som har vett til å stoppe casten vår om target er over 90% så betyr bare dette at vi kanskje ender opp fighten på litt mindre mana enn vi gjorde tidligere. Jeg sitter på 50%+ mana i raids pdd, med unntak av spesielle tilfeller (f.eks ala 5% patch "enrage"). Jeg kan ikke huske sist gang jeg brente av en potion, og jeg kan ikke huske sist gang jeg endte en fight på under 30% mana. Jeg har ikke det beste gearet heller, og erfaring likeså. (Naxx10/25/Uld10-blanding)

 

Jeg vet iallefall at denne "nerfen" er av liten betydning for meg og gleder meg heller over raid-tools som SS/FoL og Beacon of Light, og den massive boosten til 2v2-speccen min. :D

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Dermed er man nødt til å endre prioriteringen.

 

Crit blir nesten ubrukelig, man får for lite tilbake av å spamme Holy light til å være noe effektivt. int blir nerfet, Divine Plea funker fremdeles og kan være litt mer brukbar nå med tanke at man har en HoT, dvs kaste HoT 12 sec healing samt bruke DP og kaste en ny og ne heal når det trenges.

 

Derimot må man endre for å stakke SP og MP5 nå, stats som mange har sett bort fra og som har kommet mer av at utstyret hadde brukbart med int, crit eller begger deler. Jeg f.eks har nesten ingen MP5 deler på meg, noe jeg er nødt til å ta i betrakning i tiden fremover når jeg roller på gear. Spellpower må man ha for at FoL skal bli effektiv nok til å brukes i raid, slik den er i dag er den brukbar for en kvikk nødheal nå og da.

 

Synes det er forferdelig irriterende av Blizzard å gjøre disse endringene, man må endre spillestilen sin totalt når neste patch kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...