mutras Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei, har visst nok klart å ødelegge tennene mine til en viss grad fordi jeg har overdrevet inntaket av brus/godteri. Så nå må jeg nok skifte til et kosthold som er så lite skadelig for tennene som mulig. Så jeg lurer på om noen vet noen gode drikker eller "snacks" som ikke er skadelig for tennene? For eksempel noen melkeprodukter som ikke skader tennene, utenom vanlig melk da god sommer og takk for alle svar! :!: Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 du kan fortsatt spise hva du vil. er bare veldig viktig at du pusser tennene, bruker extra, munnskylle vann osv etter du har spist noe. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Vil tro at du bør holde deg mest mulig unna syre. Problemet med sure produkter (som brus, juice og diverse annet) er at det tærer på emaljen på tennene, og du bør ikke pusse tennene før det har gått i alle fall en halvtime etter ferdig spist/drukket, siden emaljen blir myk av syre og kan ta skade av pussing. Mat/drikke med lavt syreinnhold kan du vel alltids pusse bort den negative effekten av, så om du absolutt skal fortsette å spise snacks og drikke "gode drikker" så vil jeg tro at potetgull, sjokolade og sjokolademelk kan være gode alternativer. Også diverse junkfood, som kebab, pizza og burgere, dersom du vil definere det som "snacks". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå