Iriver Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei, Jeg har en Dell Latitude 2100, en liten sak. Problemet er at den ikke starter lenger, og ved oppstart får jeg valget mellom å "Launch Startup Repair" eller "Start Windows Normally". Førstnevnte klarer ikke å reparere maskinen. "Start Windows Normally" ender med at den starter på nytt etter få sekunder og jeg får det samme valget igjen. Denne PC-en har ikke CD-rom, så jeg sliter litt med å få brukt recovery-cd på den. Noen gode forslag? På forhånd, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Hei, Jeg har en Dell Latitude 2100, en liten sak. Problemet er at den ikke starter lenger, og ved oppstart får jeg valget mellom å "Launch Startup Repair" eller "Start Windows Normally". Førstnevnte klarer ikke å reparere maskinen. "Start Windows Normally" ender med at den starter på nytt etter få sekunder og jeg får det samme valget igjen. Denne PC-en har ikke CD-rom, så jeg sliter litt med å få brukt recovery-cd på den. Noen gode forslag? På forhånd, takk for all hjelp på mini-pcer skal det vere recovery innebygd slik at du slipper cd(er det iallefall på min Acer Aspire One A150). så under oppstart så må du trykke på noen taster for å komme inn på recovery-programet, vet ikke hva det er på dell. men viss du googler litt så finner du det ut sikkert. Endret 18. juni 2009 av Umuligt Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, jeg ser det er en disk som heter RECOVERY på maskinen, men jeg finner ikke ut hvilken tast som skal trykkes på. Blir ikke klokere å av å google heller :/ Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 prøv alt + f10 det er det jeg brukte på en maskin for å komme til recovery programmet. kan hende at det funker på dell også. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 XP: 2 When the Dell splash screen appears during the computer startup process, press and hold <Ctrl> and then press <F11>. Then, release both keys at the same time. NOTE: Some systems like Inspiron Mini 9 (910) do not support System Restore as they do not have <F11> nor any substitute. 3 In the Dell PC Restore by Symantec window, click Restore. Alternatively, press <Tab> to highlight Restore, and then press <Enter>. 4 When a warning message appears stating that all data will be lost, click Confirm, or press <Tab> to highlight Confirm and then press <Enter>. The Progress window will appear. Once the restore process starts, Dell PC Restore by Symantec usually takes about 8 to 10 minutes to finish. When the restore process is complete, the following message will appear: The system recovery process was successful. Vista: 2 As the computer starts, press <F8> on the keyboard until the Advanced Boot Options menu appears on the screen. Note: You must press <F8> before the Windows logo appears on the screen. If you press <F8> after the Windows logo appears on the screen, the Advanced Boot Options menu will not appear on the screen. If you do not see the Advanced Boot Options menu, restart the computer, and then repeat this step until you see the menu on the screen. 3 Press the <Down Arrow> on the keyboard to select Repair Your Computer on the Advanced Boot Options menu, and then press <Enter>. 4 Specify the language settings that you want, and then click Next. 5 Log in as a user who has administrative credentials, and then click OK. 6 Click Dell Factory Image Restore. 7 In the Dell Factory Image Restore window, click Next. 8 Click to select the Yes, reformat hard drive and restore system software to factory condition check box. 9 Click Next. The computer is restored to the default factory configuration. 10 When the restore operation is completed, click Finish to restart the computer. The software is now installed as it was when the computer was first received. Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 "Dell Factory Image Restore" er ikke i listen over hva jeg kan gjøre: - Velg et gjenopprettingsverktøy 1. Oppstartsreparasjon [Klarer ikke å reparere] 2. Systemgjenoppretting [Hjelper ikke] 3. Windows Complete PC-gjenoppretting: Ingen gyldige sikkerhetshopiplasseringer funnet 4. Diagnose for minnemaskinvare 5. Ledetekst Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hvilket os er installert på pcen? Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Vista.. Jeg har klart å kopiere RECOVERY-harddisken fra maskinen, men finner ingen image-filer.. Disse mappene: Windows DELL Program Files Sources Tools Users Endret 21. juni 2009 av Iriver Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hvor stor er den recovery totalt i GB? Og recovery dvd er den like stor? Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 659 MB. Hvem "Recovery DVD"? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hmm, 659MB, er vel for lite for Vista, er det kanskje andre partitioner i den med images? Ja det var vel Recovery DVD jeg mente, men du har bare recovery CD? 1 stk? eller flerre? Var det slik at CD, skal brukes med externt CD rom tilkoplet?, eller? -------------------------------- Du har ikke link til noe sted hvor de recovery cd ene er lastet opp, slik at vi kunne kanskje laste ned å se på det? -------------------------------- Ellers du har vel mulighet å enten installerere Ubuntu, eller Win7, slik at du kan bruke PC-en din, og ikke bruke mye tid for fikse opp det som var der? Du har sikkert tenkt på det du og, eller? Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Ehh, jeg har ingen CD? Hvordan skal jeg installere Win7? ... evt, er det mulig å installere XP/VITA/7 fra Linux? Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Ingen som vet? Endret 6. juli 2009 av Iriver Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Ingen som vet? Du kan alltids gå til innkjøp av en slik en. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363717 Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg har gjort det, men det mangler drivere osv.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg har gjort det, men det mangler drivere osv.. Mangler drivere? har aldri hatt problemer med å boote med slike eksterne dvd-romer på netpcer. Har du sjekket i bios om booting på usb enheter er skrudd på? Når får du beskjed om at du mangler drivere? har du bootet med en win7 dvd? Endret 6. juli 2009 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå