MirusMentis Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hadde lenge en 8.04 LTS her, som jeg for noen uker siden oppgraderte til 9.04. Nå skulle jeg teste Zimbra her, men den lar seg kun installere på LTS versjoner. Dvs jeg må nedgradere serveren min (om mulig) Lar det seg gjøre på noen måte, eller må jeg ty til reinstall? Har en del settings, raid, script etc som jeg ikke har lyst til å konfe opp på nytt. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Du må nok reinnstalere for å få til det ja. Men det betyr på ingen måte at du trenger å rekonfigurere noe særlig. Alle system-innstillinger ligger i /etc og alle personlige i skjulte filer på ~/ Men hvis det bare er Zimbra så ville jeg bare hivi opp en virtuell maskin som du kan innstalere det i. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Ender nok opp med virtuellt ja.. Men siden host maskinen er en server utgave av ubuntu så er det vel bare vmware jeg kan bruke? Virtuabox krever gui. (x) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Virtualbox krever ikke GUI for å brukes, det har fullverdig cli interface og har innebygget RDP server. Finner sikkert en pakke uten X dependencies hvis du kikker litt rundt. Personlig har jeg standard VBox på servern, men kjører selvfølgelig ikke X som standard på serveren. Men det hender jeg åpner Virtualbox GUI'et med X forwarding over ssh. Eller så kan du bruke KVM hvis du har VT-X/AMD-V kompatibel hardware. Eller QEMU med libvirt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå