Suppekatten Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) The Secret SPONSORER: Varhaug bygg og montasje (logo kommer senere) Flere bilder i bunnen av teksten Hello In the recent months i have been looking a lot on Grevaeg's 5th.gen - Evolution, and i think it's time for me too to start on an "Scratch" case. You are probably wondering "thought you already had built one from scratch?" Of course that's true, but this time it's metal, not wood! My other projects has had girl names, and this one is no exeption. The only difference is that this time i wont tell what it is before it's done. Hardware: Computer1: Cart. I wont buy anything before i have sold Alexis (my old casemod) Send me an PM if you are interested Computer2 (Server) CPU: P4 S775 3ghz Hk: HP Compaq dc7100 motherboard RAM: 2x 512mb Corsair DDR400 PC3200 GPU: Onboard VGA card. Anyone who wants to give me an PCIE card? HDD: 1x 120gb, 1x 160gb, 1x 100gb 1x40gb (System drive) Vannkjøling: Swiftech APOGEE GT cpu waterblock Swiftech MCW30 nb Swiftech cpu block (server) Swiftech MCP655 w/speed control pump Danger Den reservoar Radiators: Not buyed yet. Design: The case will be 100cm high, and shal contain 2 computers, 3 psu's and will have the capability for something between 20-40 HDD's. The HDD's will be mounted in two 0,5cm tick acrylic sheets. The whole "master" computer wil be watercooled (CPU, NB, RAM, SB and GPU) but there will be watercooling on the server to CPU and maybe NB. The main task for the server is to run the program Boinc, but also to store pictures for my blogg. The case will probably be EXTREMELY heavy Comments goes here I will make an room between the motherboard trays and the back door. This one will be for the cable management. Probably a lot to do with my English Tell me what to change. Endret 15. juli 2009 av Heigren Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Uppdate 1 Har nå skaffet meg en liten sponsor avtale med bedriften Varhaug, bygg og montasje. De har vert så snille å tilbud seg å skaffe stål og sveise sammen ramma for meg Klarer desverre ikke å skaffe bilde av logoen deres ettersom hjemmesiden deres for øyeblikket er nede grunnet oppdateringer. Linker alikevell til siden: VARHAUG BYGG OG MONTASJE Kommentarer tas i mot med et takk! :!: Endret 9. juli 2009 av Heigren Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Oppdatert teininger Måla på "boksen" blir på : 100 x 40 x 70cm Reiser til bulgaria på fredag og sitter for øyeblikket i vår nyinnkjøpte Bavaria 35 ft seilbåt Så blir nok ikke så mye jobbing på meg de neste 2 ukene. Skal prøve å holde dere oppdaterte alikevell. Fant forresten en swiftech vannblokk ekstra, som jeg helt hadde glemt av jeg hadde, så nå blir det H20 på server maskinen også Oppdateringer på bildene: En mer nøyaktig teining av selve ramma. Laget hull til kabler mellom hovedkort platene laget hull til HDD kabler Laget mini modell av kontrollpanelet på fronten Montering til pumpe og reservoar Oppdateringer som mangler: Feste til harddisk rack Radiator feste 240 og 120mm radiatoren Legg igjen en kommentar Endret 15. juli 2009 av Heigren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå