Galexon Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Har som i topic nevnt, en Canon MV800 som er 4-5 år gammelt. Jeg har alltid brukt firewire til å overføre video til pc, men nå har jeg fått en laptop som ikke har firewire-inngang. Er det mulig å få tak i en USB-kabel med samme type kobling til kameraet, eller eventuelt en adapter som gjør firewire-kobling om til USB? Håper dere forstår spørsmålet mitt På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg tror neppe du finner en overgang USB/Firewire. Derimot kan du vel kjøpe et Expresscard eller Cardbus med Fw-kontakter, som passer i din Laptop. Alle? bærbare har vel plass til slik utvidelse. -- De koster kanskje fra kr 275.- og oppover. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Så vidt jeg vet kan man ikke blande firewire og USB. Alle kameraer som bruker DV-kassetter krever at videoen overføres via firewire. Ditt kamera er uten unntak. Du må derfor kjøpe et kort til den bærbare som gir deg to stk firewire-kontakter: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331081 Du trenger ikke de dyrere med firewire 800. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå