Riot™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei hei. Har for tiden 20 fra NGT (reelt 16 grunnet distanse), og vil nå prøve fiber. Ser at BKK har 50, mens Bofiber har 200 (bofiber skal ha mindre i måneden kontra hastighet), men lurer på hva kostnadene på slikt er? Bor forsåvidt 1300m fra sentralen (om de bruker samme), i enebolig. Skjønner meg ikke helt på dette med fiberutbygging, pris, etc, så om noen kunne forklart hadde det vært kjekt. 200/200 fra Bofiber hadde vært ganske frekt. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei hei. Har for tiden 20 fra NGT (reelt 16 grunnet distanse), og vil nå prøve fiber. Ser at BKK har 50, mens Bofiber har 200 (bofiber skal ha mindre i måneden kontra hastighet), men lurer på hva kostnadene på slikt er? Bor forsåvidt 1300m fra sentralen (om de bruker samme), i enebolig. Skjønner meg ikke helt på dette med fiberutbygging, pris, etc, så om noen kunne forklart hadde det vært kjekt. 200/200 fra Bofiber hadde vært ganske frekt. Det spiller i praksis ingen rolle hvor langt du er ifra sentralen når det gjelder fiber. Det som betyr noe er om fiberleverandøren har gravd/hengt opp rør/kabel i gata di, eller om de har planer om å gjøre det. For å finne dette ut, er det beste å ta en telefon til leverandøren og fortelle hvor du bor. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Hei hei. Har for tiden 20 fra NGT (reelt 16 grunnet distanse), og vil nå prøve fiber. Ser at BKK har 50, mens Bofiber har 200 (bofiber skal ha mindre i måneden kontra hastighet), men lurer på hva kostnadene på slikt er? Bor forsåvidt 1300m fra sentralen (om de bruker samme), i enebolig. Skjønner meg ikke helt på dette med fiberutbygging, pris, etc, så om noen kunne forklart hadde det vært kjekt. 200/200 fra Bofiber hadde vært ganske frekt. Det spiller i praksis ingen rolle hvor langt du er ifra sentralen når det gjelder fiber. Det som betyr noe er om fiberleverandøren har gravd/hengt opp rør/kabel i gata di, eller om de har planer om å gjøre det. For å finne dette ut, er det beste å ta en telefon til leverandøren og fortelle hvor du bor. Tviler sterkt på at det er gravd opp her i Arna (espeland). Er det noen her i gaten min med fiber så sitter det en nerd og laster ned 24/7 (der tråkket jeg på egen fot, haha). Blir vel å ta en telefon. Om jeg kan få 200/200 til under 20k for å ordne opp i, så glir jeg RETT på... Hørt det skal være dyrt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Skal man få fiber så må man som regel sørge for at det er interesse i området, utbyggerne bygger ikke linje bare til en husstand. Bor du nogenlunde i tettbyggd strøk så er det ikke helt umulig og få til en utbygging, dog så bør nok minimun 40 til 50% av husstandene være reelle bestillere skal det være noe håp. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Skal man få fiber så må man som regel sørge for at det er interesse i området, utbyggerne bygger ikke linje bare til en husstand.Bor du nogenlunde i tettbyggd strøk så er det ikke helt umulig og få til en utbygging, dog så bør nok minimun 40 til 50% av husstandene være reelle bestillere skal det være noe håp. Never say never! På min gamle adresse strakk de fiber opp til en enebolig. Det var flere bestander som ønsket seg fiber, blant annet meg. Pr dags dato er det fremdeles kun eneboligen som har fiber. For de som lurer på hvilken ISP dette var, så dreier det som om LOS "bynett" (Bondenett). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tja, hvorfor? Hvem bodde der? Betaler man nok kan man selvsagt få det. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Tja, hvorfor? Hvem bodde der? Betaler man nok kan man selvsagt få det. En fyr i 30 årene med kone og 2 barn. Han jobbet i taxi bransjen, han eide ikke sin egen taxi, men var fast sjåfør. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Så kan være håp? Får vel ringe dem snarest da. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Tviler på at du får fiber i espeland Men hvis du gjør det så får du skrive her så får jeg prøve å se om jeg får i Åsane også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå