Tobias. Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Er du under 25 år (født 1983 eller senere) kan du få reisestipend på inntil 7.000 kr i året fra Lånekassen. Dette regnes fra din folkeregistrerte adresse. Det vil si at du mister retten til reisestipend dersom du melder flytting i folkeregistereret. Hentet fra dinepenger.no. Må man dokumentere at man har reist med kollektivtransport for å få stipendet eller får jeg bare utbetalt et stipend beregnet på avstandet mellom studiestedet og mine folkeregistrerte adresse? Jeg stiller spørsmålet her grunnet lang svartid hos lånekassen. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Eg kommer til å bo gå på skole i Østfold, men eg bur i Møre og Romsdal. Får eg reisestipend? Lenke til kommentar
hera83 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg mener at de bare beregner stipendet ut fra avstand mellom folkeregistrert adresse og studiested. Har ikke måttet dokumentere noe angående reising med kollektivtransport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå