Gå til innhold

Ny laptop lagger etter oppstart fra ventemodus + andre spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Acer Aspire 5738 for 3 uker siden nå og har et par problemer allerede.

Pcen ble kjøpt på binders så jeg tviler på at de kan gjøre noe med pcen og jeg har ikke lyst til å sende den inn.

Hvis jeg lukker pcen slik at den går i ventemodus, lar den ligge en stund, og åpner den igjen så lagger alt. F.eks hvis jeg har musikk på og trykker på en knapp så lagger sangen og det tar lang tid før det jeg skrev kommer opp på skjermen. Alt funker fint igjen hvis jeg restarter pcen/venter ca. 30 minutter, men det er veldig irriterende.

Og hvis jeg har pcen på "høy ytelse" uten batteriet i så går ikke pcen ordentlig i ventemodus, vifta og harddisken fortsetter å jobbe. Må bytte til "Balansert" eller "Strømsparer" for at det skal funke.

Samme dagen som jeg kjøpte pcen og hadde fått installert alt, så merka jeg at tastene "3" og "a" reagerte dårlig (Noe de fortsatt gjør), og etter en stund løsna "a". Og det er ikke lett å få den fast igjen. Jeg regner med at dette er noe de ikke klarer å fikse på binders, men tenkte jeg kunne ta den med på datakjeden å spørre om de kunne hjelpe meg.

Er det noen sjanse for at jeg kan få en helt ny pc eller sender de den inn til Acer support før jeg får en ny?

Eventuelt, hvor lang tid tar det før jeg får den tilbake hvis de sender den inn?

Hva burde jeg gjøre?

Endret av Helnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...