007CD Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Merksnodig, har ikke hatt noen betydelige problemer med mitt system som var nylig 8Gb DDR2 på X38 plattformen pluss 2x 512Mb Radeon HD 3850 kort. Dog har jeg måttet fore nordbrua med litt mer spenning men. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Årsaken til problemet kan muligens ligge i det faktum at > Intel P35 chipset som sådan kan håndtere/addressere max 8GB, men i og med at du også "øser på med mer megabytes" i form av et skjermkort, overskrider du dermed denne limit'en. (bare en teori jeg heller til, medmindre noen kan verifisere at de faktisk greier å utnytte/kjøre 8GB ram på et likt/tilsvarende "8GB" hovedkort) Godt poeng. Jeg har 384MB på skjermkortet, og da vil jeg jo overskride. Men nå kjører jeg 7gb ram og summen blir < 8gb, så sånn sett går det opp. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Godt poeng. nja, ikke sikkert det da.. Som 007CD skriver over her, har han ingen problemer med 8GB ram på sitt X38 hovedkort (som har samme 8GB "begrensning" som ditt hk Kanskje du bør prøve ut det han nevner, -å forsiktig å øke volten på North Bridge Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 hm.. jeg har allerede økt med 0,2V. Saken er at for lav spenning ville ført til ustabilitet og krasjing, mens mine symptomer er ekstrem treghet. jeg får det ikke til å gå opp Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Vi snakker om Nordbrua og IKKE RAMen her, etter hva jeg har sett så er det den du har økt spenningen på? Nordbrua heter for eksempel noe med MCH i BIOS, i allefall hva ABIT kaller det på IX38'n og sitt IP35 kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå