Kjeksmestern Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Det jeg misliker med mange ølsorter er den bitre ettersmaken som kjennes godt i edru tilstand, når man begynner å bli full kjennes det jo ikke så mye, hvertfall for min egen del. Prøvde en tjekkisk ølsort som en kompis hadde med en gang, den hadde nesten ikke bitter ettersmak i det hele tatt, og jeg likte smaken ganske godt. Noen vil vel si at det er veldig viktig med denne ettersmaken og at det ikke er ekte øl uten osv, men det får da så være. Jeg er ikke noen hardcore ølkjenner og vil bare finne den øltypen som smaker best for min egen del. Noen tips på hva jeg bør sjekke ut? Er disse sommerøltypene noe jeg leter etter? Liker Frydenlund fatøl ganske godt, andre typer som Pokal, Heineken, Bare Øl o.l funker også greit Noen tips? Gjerne noe som kan oppdrives på Storlien/Åre (altså "rett over" svenskegrensa fra Trondheim). Helst typer man kan kjøpe inn som sixpacks på 0,5l bokser. edit: gjerne øltyper som skummer masse Endret 18. juni 2009 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Nei, det er vel den dyre flaskeølen? Synes det blir for dyrt jeg. Takker for tipset uansett da, må prøves Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Du sa du likte et tjekkisk øl. Hat du prøvd Gambrinus? Det er et lettdrikkelig øl med en meget god ettersmak med lav bitterhet. Det burde være lett å oppdrive og ikke så alt for dyrt heller. Jeg tror jeg gav 27-28 kr for halvliteren på min lokale Rema. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 tjekkist øl, bernard lager. (grønn glassflaske, 0.5l) selges for 26kr her på min lokale rema i tr.heim(bakklandet) tror denne kan passe for deg Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Det er notert, takker for tips Får kjøpe disse typene og sjekke om de duger Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 En ting som er verdt å merke seg er at smakssansen vår oppfører seg annerledes avhengig av temperaturen. Jo kaldere noe er, jo mindre merker du av de andre smakskomponentene og ølen fremstår som bitrere enn den er. Hvis du lar ølen bli litt varmere, vil den fremstå som mindre bitter. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Drikk vin Neida, Corona tror jeg burde passe bra, selvom det koster litt Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 du kan jo også prøve guinness. veldig mørkt og kraftig øl, men som har 0 bitterhet. veninne av meg som hater øl, men liker guinness Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå