TheK Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei, det har seg slik at jeg fikk en rekke inkassovarsler fra Kredinor. Oppdragene var fra komplett.no og utgjorde tilsammen ca. 1500,- Jeg hadde betalt grunnbeløpet til komplettt.no, og ringte kredinor for å høre om de kunne slette inkassosalærene fordi jeg har hatt positiv erfaring med dette fra andre inkassoselskaper. Dette ville de ikke gå med på, og ba meg betale alle beløpene fullt. Jeg ringte så til komplett.no og forklarte saken, og de sa at jeg skulle betale 590,- kroner til kredinor for disse sakene, så skulle komplett be de om å slette resten. Dette gjorde jeg, men har nå fått et brev fra kredinor om at gjelden er gjort opp, men at inkassosalæret ikke er betalt. Det nye beløpet er på 401,05,-. Oppå dette fører de en svært aggresiv purringsmetode med trussel om forliksklage og det det vil koste (1720,-), og at ingen betalingsutsettelser vil bli gitt. Regingen ble motatt 18.06.2009 og forfaller 29.06.2009. Det jeg undres på er om dette er noe jeg kan klage inn, eller har de sitt på det rette. Er det komplett.no sin feil at de har lovet meg noe de ikke kan stå inne for (å betale 590,- til kredinor for å avslutte alle sakene), eller er det kredinor som går bak ryggen på sin egen oppdragsgiver i denne saken? Håper på en oppklarende tilbakemelding fra sakkyndige personer. På forhånd takk! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg har brukt Lindorff for endel, og de har alltid valgt å slette salæret dersom kunden har betalt opprinnelig beløp direkte til meg i etterkant at de har mottatt saken, og sendt faktura til meg for en prosentandel. Det er uansett ikke noe krav om det. Dersom du har fått krav på x antall kroner med y antall kroner i renter og gebyrer, så betyr det også at y-andelen skal betales. Det er tross alt denne delen inkassoselskapene lever av, så det er ikke så veldig rart at de velger å kreve inn dette beløpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå