Gå til innhold

Ny allround laptop til 7k, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Pcen min, en snart tre år gammel Asus laptop har takket for seg. Strømforsyningsdelen i pcen fungerer ikke, så jeg får verken kjørt på nettspenning eller ladet batteriet. Det kan trolig fikses opp, men mistenker en dyr reperasjon og land ventetid, så vurderer å kjøpe meg en ny pc, så får jeg se hva jeg gjør med Asus`n. Det første jeg lurer på er om noen har en formening om hvor mye en slik reperasjon eventuelt kan koste? Tipper hovedkortet må byttes i pcen.

Videre, så trenger jeg hjelp til å velge ny pc. Har falt av lasset når det gjelder komponenter og slikt. Har også brukt xp i all tid og er fornøyd med det, men forstår det slik at det er ingen vei utenom vista! Hvordan er Vista i forhold til xp, krever det mye? Har prøvd ett par laptoper med vista og syntes alle har virket utrolig trege!

Så, over til pcen.

Jeg kunne tenkt meg en laptop på rundt 15" Pcen vil bli brukt til daglidagse ting som surfing, office og noe spilling. Når jeg sier spilling, så blir det en runde wc3 i ny og ne, så er ikke avhengi av noe rått skjermkort, men vil ihvertfall ha et dedikert ett. I den forrige pcen min satt det et geforce 7600 256mb, det fungerte ypperlig til mitt bruk. Videre ønsker at pcen ser grei ut, at skjermen er ok og at den er sånn tårlig driftsikker. Kan noen anbefale meg en pc som passer kriteriene mine? Maxpris er 7000kr, viktig at jeg får mye for pengene.

Titta kjapt innom ett par nettbutikker og fant denneog dennepå nettonet. Syntes designet var veldig tiltalende og at spesifikasjonene så bra ut i forhold til pris, men vet som sagt ikke hva som er hot og not! Hva tror dere? Broren min har en 3 år gammel hp laptop, fungert bra uten noen spesielle problemer!

Mvh Nauz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at det kun er forskjell på prossesorene, samt den dyreste har 4gb ram fremfor 3gb. Mulig jeg er på jordet nå, men mener å ha hørt at det ikke er noe poeng med 4gb ram dersom du har Vista 32bit, stemmer dette? Aner ikke hva som er forskjell på 32bit og 64bit uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...