Gå til innhold

chess tvinger meg til å betale

TheK

Anbefalte innlegg

Hei. Har en sak hos chess der jeg betaler på et abonnement til bindingstiden løper ut. Jeg har tidligere vært i kontakt med de angående at dette abonementet skal forbli sperret for samtale og at jeg betaler kun pga bindingsavtale, men bruker et annet nummer. Uheldigvis misset jeg en betaling og da jeg fikk inkassovarsel betalte jeg denne. Det faste avdraget var 296,- + inkassosalær 280,-. Men så på neste regning kommer det faste avdraget på 296,- + 250,- for åpning av sperret abonnement. Så jeg ringer til chess for å fortelle dem at for det første, så har jeg ingen ønske om at dette abonnementet skal åpnes fordi jeg ikke bruker det allikevel, og i tillegg til dette lurer jeg på hvordan de har klart å sperre et abonnement jeg tidligere har sagt at de skal la forbli sperret fordi jeg ikke bruker det. Til dette svarer de bare at jeg må betale fakturaen i dets fulle og gjentar seg selv på dette uten å forklare. Kan de gjøre dette? Tvinge på meg en avgift på en tjeneste jeg ikke ønsker?

Endret av TheK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva står i avtalen din?

Lik sak - annen operatør;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...rret+abonnement

Takk for svar! Sier ikke så mye om beløp, men at "Sperringen skal oppheves så raskt som mulig når årsaken til sperringen bortfaller. Kunden er ansvarlig for å betale for tjenestene selv om abonnementet er stengt".

:ermm:

Her er utdrag fra avtalevilkår:

14. Kundens mislighold

Chess kan sperre eller avslutte abonnementet ved vesentlig mislighold av abonnementsavtalen. Fortsatt manglende betaling ved utløpet av betalingsfrist satt i inkassosvarsel regnes som vesentlig mislighold. Ved begrunnet mistanke om misbruk av abonnementet, for eksempel ved vesentlig avvikende bruksmønster, kan Chess sperre abonnementet uten varsel, dersom dette anses nødvendig for å unngå videre misbruk. Bruk av tjenesten "Friends" i næringsøyemed regnes som misbruk. Chess forebeholder seg retten til å kontrollere bruken og sperre abonnementet dersom det registrerte forbruket på tjenesten "Friends" i den aktuelle fakturaperioden overskrider totalt 120 timer og/eller dersom enkeltsamtalers lengde overskrider 2 timer. Tilsvarende om antall sms-meldinger overskrider 3000 pr måned. Sperringen skal oppheves så raskt som mulig når årsaken til sperringen bortfaller. Kunden er ansvarlig for å betale for tjenestene selv om abonnementet er stengt.

Endret av TheK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forklarer ikke det seg ganske godt med det du skrev?

Altså når årsaken til sperringen bortfaller, så skal sperringen fjernes. Dvs. når du betalte inkassoen så hadde de ingen grunn til å ha abonnementet sperret, og det skal derfor åpnes. Selv om du ikke bruker abonnementet, må du likevel ha abonnementet "aktivt" når de ikke har noen grunn til å holde det sperret.

Lenke til kommentar

At du har valgt sperretjenester som "sperret for innkommende/utgående samtale" e.l. har overhodet ingenting med at hele abonnementet ditt blir sperret pga. manglende betaling. Betale må du nok, ja.

At sperregebyr egentlig er en uting da det er en 100% fiskalavgift er en annen sak, men det er jo standarden snarere enn unntaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...