SunnyCloud Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg har planer om å ta turen til Prekestolen. Hvilke erfaringer har du som har gått turen med barn? Har du en formening om hvor gamle de bør være uten at en må behandle dem som ryggsekk mesteparten av turen? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei. Du kjenner barna dine godt skjønner jeg. Det er da vel individuelt, tror du ikke? Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, jeg kjenner barna mine. Derfor vil jeg vite om jeg blir nødt til å utelukke minstemann på fire. Vil jo helst ha ham med, da. Jo flere erfaringer som blir delt her, jo bedre grunnlag har jeg for min konklusjon. Det er jo slik med meningsmålinger og statistikk, at det kan til benyttet til noe viktig en sjelden gang. Lenke til kommentar
cmikalsen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, jeg kjenner barna mine. Derfor vil jeg vite om jeg blir nødt til å utelukke minstemann på fire. Vil jo helst ha ham med, da. Jo flere erfaringer som blir delt her, jo bedre grunnlag har jeg for min konklusjon. Det er jo slik med meningsmålinger og statistikk, at det kan til benyttet til noe viktig en sjelden gang. Har ikke gåått turen med min datter på 4 år, men det burde absolutt gå an. Vurderte det sterkt her for noen uker siden, men de jeg skulle gå med var noen resere så det får bli neste gang. Skal og sies at jeg så endel andre barn på den alderen. Men selvfølgelig alt avhenger om de er vandt til å gå i fjellet/tur. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei Det er nok ingen aldersgrense...det kommer litt an på barne og så lenge man tar det med ro så er alt mulig. Det er et par partier der det er store stigninger men det er lagt opp en mer eller mindre grei sti hele veien. Her er mitt "reisebrev" fra en tur til Preikestolen: http://gardkarlsen.com/preikestolen.htm Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Er null problem det - tar bare drøye 45 minutter så er man på toppen Hvis ikke ungen klarer å gå er det vel mulig å slenge'n oppi en bæremeis el.? Sikkerhetsmessig bør det ikke være noe i veien for heller, er vel bare å holde barnet i hånda på farlige steder? Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Vet ihvertfall at mange som går lokale turer her tar gjerne med veldig små barn. Når de begynner å bli slitne og demotivert kan du jo alltids ha noe motiverende i lomma. En pose bamsemums for eksempel er fin å ha ofr man må ha noe som kan deles i flere små premier da har man størst sjans for å nå målet uten sutring. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg gikk visst nesten hele turen selv da jeg var liten. Jeg husker det ikke selv, men tviler på at jeg var eldre enn fem. Hvis jeg var eldre hadde jeg nok hatt flere minner. Riktignok er det en storesøster som alltid kommer med noen kommentarer om hvor sakte det gikk hver gang noen snakker om turen. Angående sikkerhet: På visse steder bør du passe godt på. Hvem har ikke hørt historiene om hundene som (1) sklidde på en stein og ble kvelt av halsbåndet på vei ned og (2) hoppet etter en pølse noen kastet utfor kanten? Det er ikke sikkert at de er sanne, men at det er langt fra umulig sier egentlig sitt. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Er null problem det - tar bare drøye 45 minutter så er man på toppen Hvis ikke ungen klarer å gå er det vel mulig å slenge'n oppi en bæremeis el.? Sikkerhetsmessig bør det ikke være noe i veien for heller, er vel bare å holde barnet i hånda på farlige steder? 45 minutter er for greit trente voksne. Turen er merke 2 timer og de fleste uten fjelltrening bruker nok rundt timen. Selv brukte jeg totalt drøye 2 timer (1:15 opp og 0:55 ned igjen) i regnvær og formen er ikke helt elendig for tiden. Bæremeis passern nok dårlig for en normalt bygget fireåring, men i brukbart vær ville jeg nok tatt med en fireåring. Sam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå