Benz98 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Hey, er det noen trommiser der ute som har noe bra merke stikker, trommer, cymbaler, osv å anbefale? Kan godt komme med bilder også Jeg må iallefall fornye litt, og trenger litt erfaring... Kanskje dere har lyst til å laste opp ett bilde av trommesettet deres? Hadde også vert greit med nettsider jeg kan kjøpe fra... MvH;// Benz98 Endret 22. juni 2009 av Benz98 Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 det er sikkert endel som spiller trommer her, men tror du finner ut mer på http://forum.trommeforum.no/index.php Lenke til kommentar
Trylleblyant Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Kan vel slenge ut et par bilder av settet mitt. Det ser litt jalla ut, men det er fordi det er bygd sammen av to 5-trommers sett. Det ene av typen CB Percussions, og det andre har jeg glemt hva heter i farta. Cymbalene er litt ymse, men de tre jeg liker best er en Zildjian K 16" Dark Crash, en Zildjian K Custom 14" Dry Crash, og en Zildjian ZBT 18" China. Når det gjelder stikker, bruker jeg som regel Vic Firth A5, eller Bottle-Rockett stikkene fra Ricky Rockett. Bruker også dobbel basstrommepedal fra Mapex. Det er nemlig sykt fet lyd i høyre basstromme, og veldig pinglete lyd i den venstre Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Bruker også dobbel basstrommepedal fra Mapex. Det er nemlig sykt fet lyd i høyre basstromme, og veldig pinglete lyd i den venstre Kanskje det er fordi du er sterkere i høyre fot enn venstre? Eller er trommer svakere? Lenke til kommentar
Trylleblyant Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Bruker også dobbel basstrommepedal fra Mapex. Det er nemlig sykt fet lyd i høyre basstromme, og veldig pinglete lyd i den venstre Kanskje det er fordi du er sterkere i høyre fot enn venstre? Eller er trommer svakere? Hehe, nei, jeg slår omtrent like hardt med begge bena. Det er bare det at basstrommene er forskjellige, og den høyre har et dyrt skinn, pluss at den er stemt ordentlig, mens den andre har et eldre billigere skinn og er dårlig stemt. Derfor bruker jeg dobbeltpedal på én, istedenfor enkeltpedal på begge Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det settet der kunne trengt en slankekur. Fjern den ene basstromma, og cymbalene du ikke bruker/liker så har du et vesentlig bedre sett å spille på Lenke til kommentar
Benz98 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Det settet der kunne trengt en slankekur. Fjern den ene basstromma, og cymbalene du ikke bruker/liker så har du et vesentlig bedre sett å spille på Jo større, jo bedre Hehe, skjønner hva du mener Lenke til kommentar
edge Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Det settet der kunne trengt en slankekur. Fjern den ene basstromma, og cymbalene du ikke bruker/liker så har du et vesentlig bedre sett å spille på Jo større, jo bedre Hehe, skjønner hva du mener Tull og tøys. Ser bare dumt ut med et svært sett om du bare bruker halvparten.. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det settet der kunne trengt en slankekur. Fjern den ene basstromma, og cymbalene du ikke bruker/liker så har du et vesentlig bedre sett å spille på For en tullekommentar. Alt til sitt bruk! Lenke til kommentar
Benz98 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Jaja, alle har sin mening Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det settet der kunne trengt en slankekur. Fjern den ene basstromma, og cymbalene du ikke bruker/liker så har du et vesentlig bedre sett å spille på For en tullekommentar. Alt til sitt bruk! Han skrev jo selv at han ikke bruker den ene basstromma, heller dobbeltpedal på den "bra". Cymbalene er vel greit nok, er mange som har mer en nok cymbaler Lenke til kommentar
Benz98 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Han skrev jo selv at han ikke bruker den ene basstromma, heller dobbeltpedal på den "bra". Cymbalene er vel greit nok, er mange som har mer en nok cymbaler Den dårlige basstromma er likevel god å ha, til å holde oppe de tam-tamene som sitter på da... :-P Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Den dårlige basstromma er likevel god å ha, til å holde oppe de tam-tamene som sitter på da... :-P Jajøss, fyren må jo få ha settet sitt som han vil. Synes han at større er bedre så er det jo ikke noe bedre enn et stort sett Lenke til kommentar
Benz98 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Den dårlige basstromma er likevel god å ha, til å holde oppe de tam-tamene som sitter på da... :-P Jajøss, fyren må jo få ha settet sitt som han vil. Synes han at større er bedre så er det jo ikke noe bedre enn et stort sett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå