Gå til innhold

[Løst]His 4870x2 underklokker.!?


Sinusn

Anbefalte innlegg

Har eit His 4870x2 som under klokker uansett kva eg gjør :thumbdown:.

Sjå bilde.

Kjører 507GPU og 500 Memory.

Default er 750-900.

 

Resten av maskina er stock E6850=3Ghz

4g-ddr2

Odin 800w

 

PS. Dette endrer seg ikkje i spill eller under last.

post-94437-1245345213_thumb.png

Endret av Sinusn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første du må finne ut av er HVORDAN du måler klokken under last.

Om du satser på ALT + TAB metoden for å så sjekke så vil IKKE det funke.

Klokkefrekvensen MÅ loggføres for at du skal se hva som skjer.

Loggfører du den ikke, så har du ett problem med å se den reelle klokken siden det øyeblikket du ALT TABer ut ifra programmet så vil det klokke seg ned.

 

RivaTuner har en loggføringsfunksjon hvor temp, GPU belastning i % og klokkefrekvenser kan loggføres.

Lenke til kommentar

Har kjørt 3d06 marks får ca 11000 poeng kjørt crysis i window mode for og se GPUZ samtidig og frekvensen er lik.507-500

 

Lurer på om det er Hovedkortet mitt MSI platinum xc48 fra Helvete! :mad: Som f***er opp alt siden det gjør det med alt annnet. :thumbdown:

Har eit nvidia 680 gt sli hovedkort ligande som mulig kan brukest og då får eg plass til 8 gigg ramm.

 

Det bråker ein del men er vertfall sammarbeidsvillig. :yes:

Endret av Sinusn
Lenke til kommentar

du sier at du kjører crysis i windowed mode. Når du spiller i windowed mode vil ikke frekvensene bli klokket opp. og som 007CD sa at hvis du legger ned i fullscreen og sjekker med f.eks. GPU-Z så vil kortet klokke seg ned igjen.

 

Edit: det har ingenting med hovedkortet ditt å gjøre. Hvis du loggfører med rivatuner i fullscreen mode og kortet ikke klokker seg opp kan du enten manuelt klokke og sette viftehastighet eller så kan du evt. prøve å innstalere nye drivere.

Endret av oOleE
Lenke til kommentar
du sier at du kjører crysis i windowed mode. Når du spiller i windowed mode vil ikke frekvensene bli klokket opp. og som 007CD sa at hvis du legger ned i fullscreen og sjekker med f.eks. GPU-Z så vil kortet klokke seg ned igjen.

 

Edit: det har ingenting med hovedkortet ditt å gjøre. Hvis du loggfører med rivatuner i fullscreen mode og kortet ikke klokker seg opp kan du enten manuelt klokke og sette viftehastighet eller så kan du evt. prøve å innstalere nye drivere.

 

Har prøvd det meste nå klokke det manuelt noe som ikkje funker verken i ACCC eller rivatuner.Prøvd med gamle drivere men dei funker ikkje, kunn 9.6 som funker .

ca 12700 i 3dmarks06

Kan klokke med ATI overdrive men faktiske verdier som kan avleses med GPUZ forblir 507-500 :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg lurer på hva folk driver med om dagen.. jeg mener...putter dere alt det "varme" utstyret inn i en random boks ala "kabinett lookalike"?

 

Sitter her med et HD 4870 OC i mitt Antec 900. Med viftehastighet på 28% så rusler gradene mine aldri over 60c. I game mode!

I idle setter jeg vifta på 20%, og kortet ligger på 45c.

(jada, ser du har et x2 kort, men er flere her i forumet som har et 4870, og klager på 90c i gamermode...)

Lenke til kommentar

Hei etter utallige inn og ut innstalasjoner av ATI drivernen. og masse anna så har eg løst problemet. og det var ikkje paga dårlig ventalasjon i kabinett eller noe sånt.

 

Tingen var at den nyeste Driveren 9.6, gjorde at når eg låste opp overdrive i catalyst center, så kjørte kortet i ein slags (Safe mode) med 507-500. :hmm:

 

Når eg innstalerte driveren og ikkje låste opp overdrive. Så kjører kortet supert igjenn. :new_woot:

 

Crysis Warhead kjører 1920-1200.Max uten AA i 30fps av. :new_woot:

Ps. Eg lar bare vifta kjøre auto så ligger rundt 60% i game mode.

Endret av Sinusn
Lenke til kommentar
Hei etter utallige inn og ut innstalasjoner av ATI drivernen. og masse anna så har eg løst problemet. og det var ikkje paga dårlig ventalasjon i kabinett eller noe sånt.

 

Tingen var at den nyeste Driveren 9.6, gjorde at når eg låste opp overdrive i catalyst center, så kjørte kortet i ein slags (Safe mode) med 507-500. :hmm:

 

Når eg innstalerte driveren og ikkje låste opp overdrive. Så kjører kortet supert igjenn. :new_woot:

 

Crysis Warhead kjører 1920-1200.Max uten AA i 30fps av. :new_woot:

Ps. Eg lar bare vifta kjøre auto så ligger rundt 60% i game mode.

Kjører du Crysis i windowmode?

 

Isåfall bruker ikke skjermkortet begge kjernene..

kjører du i fullscreen derimot så kjører den på begge GPUene og du vil selvsagt få mye bedre ytelse. :p

Lenke til kommentar
Hei etter utallige inn og ut innstalasjoner av ATI drivernen. og masse anna så har eg løst problemet. og det var ikkje paga dårlig ventalasjon i kabinett eller noe sånt.

 

Tingen var at den nyeste Driveren 9.6, gjorde at når eg låste opp overdrive i catalyst center, så kjørte kortet i ein slags (Safe mode) med 507-500. :hmm:

 

Når eg innstalerte driveren og ikkje låste opp overdrive. Så kjører kortet supert igjenn. :new_woot:

 

Crysis Warhead kjører 1920-1200.Max uten AA i 30fps av. :new_woot:

Ps. Eg lar bare vifta kjøre auto så ligger rundt 60% i game mode.

Kjører du Crysis i windowmode?

 

Isåfall bruker ikke skjermkortet begge kjernene..

kjører du i fullscreen derimot så kjører den på begge GPUene og du vil selvsagt få mye bedre ytelse. :p

 

 

 

Det med Windowmode eller ikkje,i fyllscreen så hadde eg uannsett 10 fps med mainstream oppsett det seier det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...