swahili Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Prøver meg her Vurderer nå å oppgradere maskinen. Jeg begynner på media til høsten og begynner å bli lei av at maskinen hakker på relativt lette photoshop oppgaver. Er det noen vennlige sjeler som kan sette opp et oppsett til relativt kraftig photoshop oppgaver og annen bildebehandlig, samt lettere hd redigering? Ikke tenk på tastatur, skjerm og mus. Budsjett: Opp mot 8k, men ikke over. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Min PC er perfekt! -------- Hovedkort: Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58, Socket-1366 -------- Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 -------- Skjermkort: Nvidia Geforce 8800 GT -------- Strømforsyning: Apevia 550W Chameleon Alu -------- Minne: OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB KIT -------- Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB -------- Kabinett: NZXT HUSH -------- Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer -------- Lenke til kommentar
swahili Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Har du OS helst 64 bit Nei, men tenker at det er sånn jeg må kjøpe helt på slutten, men kom gjerne med forslag nå Fordeler/ulemper med 32 kontra 64? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) På 64-bit kan du i prinsippet ha så mye ram du vil, mens på XP og Vista 32 er grensen ca 3GB ram. Photoshop har stor nytte av en rask prosessor, rask harddisk og mye ram. Noe som dette kunne vært ok. Hadde det vært 64-bit operativsystem så trenger maskinen 2X2 GB ram til så hadde en slik vært helt ok til formålet. Endret 18. juni 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Dersom du skal kjøpe OS er framtiden 64bit. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en versjon som gratis kan oppgraderes til W7 (neste operativsystem). Alternativt kan du prøve W7 releasecanditat gratis noen mnd og siden kjøpe W7 64bit. Gigabyte har forresten kjempebra hovedkort så jeg tror forslaget over blir suksess Har Gigabyte selv ( X48-DS4 rev1.3 ) Lenke til kommentar
swahili Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Er det mye dyrere å sette sammen div. komponenter til et 64 bit OS? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Nei, alle system i dag er bygd for 64bit ( hvertfall stasjonere pc-komponenter ). Mer RAM-brikker koster jo selvfølgelig litt mer, men dette utgjør peanuts. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 På hvilken måte tenker du? Lenke til kommentar
swahili Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Takk for raske svar. Blir nok ikke siste gang jeg poster i denne tråden, siden det blir nok ikke nytt kjøp før på høsten. Jeg bruker også lightroom og har googlet en del og funnet ut at lightroom bruker nesten ikke av ram minne, men ekstremt mye av cpu. Dette er også noe å tenke på. Ser for meg en pc som lett åpner programmer og ikke henger seg opp til stadighet. Holder på å gå av hengslene noen ganger. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Hva har du nå da? jeg kan skrive fullt oppsett imorgen, sitter ikke på den pcen nå. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) SSD, i7 og mye lagrinsplass er must her. Edit: Og selvfølgelig plenty med RAM (snakker 12GB +) Endret 18. juni 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Alt er relativt etter hva slags videofiler det er snakk om. Skrem nå ikke vannet av fyren :!: Endret 18. juni 2009 av The Metal God Lenke til kommentar
swahili Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Hehe, har skjønt at det fort kan bli dyrt, men må da være mulig å røske sammen noe til en relativt billig penge. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hvis du leser linken min i denne tråden så ser du litt om behovet. Det jeg nevnte litt lenger opp med en PC med E8400 er ikke sikkert det er så dumt. Les mer og se at det ikke er et absolutt must med i7, men at hastighet på prosessoren, SSD og mye ram kan holde. Dvs at et system med E8400, SSD og mye ram kan være godt nok i massevis. Men har du råd kjøper du seff i7 i tillegg. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Dette er oppsettet nå: (tatt fra SIW) Motherboard: Cuba MS-7301 CPU: Intel Pentium D925 Jeg vet ikke hva mer dere vil ha, bare si ifra så skal jeg slenge det opp her. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Da sier jeg ikke noe på at maskinen sliter Oppgradering til X58 og i7-cpu vil oppleves som helt vannvittig. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Da sier jeg ikke noe på at maskinen sliter Oppgradering til X58 og i7-cpu vil oppleves som helt vannvittig. Aah, var en lettelse å høre! Ble en smule redd det var jeg som hadde forkludret til en masse greier og gjort den treg. Det er lys i enden av tunnelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå