Gå til innhold

innebygd dekoder, hd-signal?

Anbefalte innlegg

Har flatskjerm med innebygd dekoder. Bruker kort fra rikstv og leste nettopp at TV2 skal begynne å sende i HD om ikke lenge. Så spørsmålet mitt er:

Får jeg hd-kvalitet på vanlige tv-sendinger med innebygd dekoder? I artikkelen stod det at man må ha dekoder og hdmi kabel for å få hd kvalitet fra tv2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dekoderen må også støtte hd signalet. altså må det være en hd dekoder for at det skal virke.

det sies at man kan få inn hd programmene som vanlige sending på vanlige dekodere men er ikke sikker på om det stemmer helt.

det komme nok av hvordan kanal distributøren gjør det.

jeg har lagt merke til at enkelt programmer på TVNorge er merket som hd men jeg klar likevel å få dem inn på min dekoder ( digital dekoder fra signal bredband med analog tilknytning til tv )

Lenke til kommentar
Har flatskjerm med innebygd dekoder. Bruker kort fra rikstv og leste nettopp at TV2 skal begynne å sende i HD om ikke lenge. Så spørsmålet mitt er:

Får jeg hd-kvalitet på vanlige tv-sendinger med innebygd dekoder? I artikkelen stod det at man må ha dekoder og hdmi kabel for å få hd kvalitet fra tv2.

Du får HD-kvalitet på HD-sendingene. Alle mottakere som er godkjent av RiksTV støtter HDTV.

Lenke til kommentar

Du får HD-kvalitet på HD-sendingene. Alle mottakere som er godkjent av RiksTV støtter HDTV.

Godt å høre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...