Gå til innhold

Støysvak ferdig PC, 6-8 000 (uten skjerm)

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen selvbygger så jeg ønsker å kjøpe noe ferdig og klart til bruk. Budsjett 6-8000 uten skjerm.

Prioriteringer:

1. Lite støy

2. Egnet til å håndtere medieredigering i Pinnacle/Photoshop

3. Spilling (ikke de nyeste og råeste spillene, men det kan jo være greit å få noenlunde grafikkvalitet)

Noen anbefalinger til hva som kan passe her?

Som et sidespørsmål: Jeg bruker PCen også mye til å spille musikk. Har vurdert å kjøpe meg noen nye høyttalere (trenger ikke surround) da jeg i dag sitter med et eller annet vassent inspire 5.1 eller noe slikt fra mange år tilbake. Skulle likt et bedre lydbilde for musikk og mer presis bass. Jeg har fått anbefalt Logitech Z-2300 - er det en god anbefaling? Og trenger jeg eget lydkort til dette formålet, eller holder det med det innebygde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått et forslag som går på dette:

Kabinett: Antec Nine Hundred miditower

Strømforsyning: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHx

Hovedkort: MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2, 1600FSB, ATX, ICH10, PCI-Ex(2.0)x16

Prosessor: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 4GB Kit w/two matched Value Select 2048MB

Harddisk: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

Skjermkort: XFX GeForce 9600GT 650M 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR3, 2xDVI, HDCP, Graphics Plus

Pris: 7500 (inkl. multikortleser, DVD-RW og Vista 64)

Hvordan kan det rangeres på pris, ytelse (spill vs video/billedredigering) og støy?

Endret av odh
Lenke til kommentar
Det er bråkete, mye pga kabinett og stock-CPUkjøler.

Takk for svar. Det var faktisk meget nyttig, da det kabinettet ble trukket spesielt frem til mitt behov grunnet store vifter som skulle bråke mindre fordi de ikke trengte gå like fort rundt.

Har du noen anbefalinger på kabinett?

Er det mulig å få nettbutikkene til å skifte CPU-kjøler på de PCene de selger ferdig bygget?

Lenke til kommentar

enig med ravii her.

Leter du etter en stille PC kan du lett utelukke Nine Hundred :). Et bråkete kabinett. Mye pga. kabinettet i seg selv (Er jo pleksiglass på sidene. Lyden går nesten tvers igjennom).

Leter du etter en støysvak PC gå for (disse jeg kommer på i farta) :

- Antec P182

- NZXT Hush.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Kan du definere "lite støy" for meg? None synes et Antec 900 bråker veldig mye, andre synes det bråker bare litt.. Vanskelig å si noe om støy uten å ha noe å sammenligne med..

Hvor mye er du villig til å betale ekstra for en støysvak maskin?

Ja, det er kanskje ikke så lett å konkretisere. Den jeg har nå durer såpass at jeg syns det er plagsomt, for eksempel om jeg ønsker å se på TV (i samme rom). PC-støyen er også sjenerende når man sitter en del foran PCen generelt. Det har jo antakelig en del med ytelse og slikt. Men min nåværende PC er jo dårligere enn mange nye bærbare maskiner, så det må jo være mulig å få ned volumet en hel del?

Så det er vel snakk om å kunne sette sammen deler som har rimelig gode støyegenskaper. Om det blir litt dyrere komponenter, så syns jeg det godt kan være verdt å bruke en tusenlapp eller to ekstra dersom det gir merkbart mindre støy.

Lenke til kommentar
Da er "The Silencer" fra "Anbefaling: Komponenter til Stasjonær PC" et meget godt valg.

Mange takk. Leser med interesse det her, så får jeg se hva jeg finner når jeg ikke ønsker å måtte fikle inni maskinen selv.

Er det generelt noen forskjell på disse pcene som nettbutikkene setter sammen og selger, og de "ferdig pcene" de selger fra andre merker (Acer, HP, Lenovo etc) når det gjelder sånne ting. Leste et sted at noen henviste til slike pcer som mer stillegående?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...