Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pådratt meg hjernerystelse

laks1

Anbefalte innlegg

Jess, greide å pådra meg en lett(tror jeg) hjernerystelse etter en uheldig landig på trampolina i går. :p

Jeg lurer derfor på hvor lang tid jeg bør forvente før hodet kjennes fint igjen? Nå kjenner jeg at det verker litt i hodet liksom, men det kjennes mest når jeg beveger meg. Har derfor tatt det med ro i dag, så jeg kan bli kvitt hodeverket fortere. :) Men ja, noen som vet ca hvor lang tid det vil ta før jeg kan drive med normal aktivitet igjen? Det er jo tross alt sommerferie, og jeg er ganske keen på å gjøre andre ting enn å slækken på sofan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.lommelegen.no/321423/hjernerystelse

Legg merke til linjen:

Ring lege.

Det er det første du burde gjort når du gikk på hodet dersom du la merke til noe som ikke stemte.

Mh.. En lett hjernerystelse burde ikke være nødvendig å kontakte legen med. Jeg vet jo at det er hjernerystelse det er, og å få en lege til å konstantere det er unødvendig. Viss jeg hadde hatt brekninger, spydd eller hukommelsestap eller noe hadde det vært noe annet.

Bor hjemme, og mamma pleier ikke akkurat nøle med å dra meg med til legen uansett :p

Lenke til kommentar

Fant dette da jeg søkte litt i sted, og virker ikke som det var nødvendig i mitt tilfelle å oppsøke lege..

Oppsøk lege hvis:

- bevisstløsheten varer lengre enn et par minutter

- pasienten etter å ha våknet, igjen blir søvnig og eventuelt bevisstløs

- en mistenker at det foreligger en mer alvorlig hodeskade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...