torry Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg lurer på hvor sikre mine surt opptjente kroner er. Jeg har en konto i Skandiabanken, for å få tilgang til kontoen må man laste ned et sertifikat og logge på med fødselsnummer og en fire-sifret pinkode. Samtidig står pc'en på om natten og når jeg er på arbeid, pålogget dc++ uten brannmur. Burde jeg kjøre hjem og slå av maskinen? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Neida, men du kan installere en firewall om du ikke har det, og du bør sørge for at IE ikke lagrer passord, etc... Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Et ord : FIREWALL Hvis noen får lurt inn en trojaner, eller.no .. så kan fort de surt opptjente, bli lettjente for en :o ! Men uannsett, så er logging veldig bra! slik at om noen skulle klare å komme seg inn på din bruker i SkandiaBanken, så skulle det være en smal sak å få tilbake pengene! Hvis da ikke det er til en sveitsisk konto. og økokrim ikke akkurat er så veldig på nett!! Dette er et "Worst case scenario", men det er jo ikke så mye pes å installere en brannmur Better safe, than sorry Lenke til kommentar
torry Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 takker for svar, jeg får ikke brukt dc++ med windows brannmuren på, og det er jo litt av grunnen til at jeg lar pc'en stå på når jeg ikke er hjemme! Finner heller ingen settings på denne, bare av/på... noen som kan foreslå alternativ og gratis(!) program? Lenke til kommentar
chma Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 takker for svar, jeg får ikke brukt dc++ med windows brannmuren på, og det er jo litt av grunnen til at jeg lar pc'en stå på når jeg ikke er hjemme! Finner heller ingen settings på denne, bare av/på... noen som kan foreslå alternativ og gratis(!) program? Zone alarm er vel helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå