Gå til innhold

Tråkket i bæsj, hvordan vaske skoen best mulig?

thesinner

Anbefalte innlegg

Var på byen for ca en uke siden og var innom noe buskas for å pisse. Da jeg kom hjem merket jeg at det var bæsj under skoen og det luktet helt JÆVLIG. Jeg og noen kompiser har kommet frem til at det hverken kan være katte- eller hunde-bæsj, men menneskebæsj (uteliggerne må jo gå på do noen ganger de og).

Jeg tok skoen og skylte den i glovarmt vann og skrubbet løs med både oppvaskbørste, tannbørste, zalo og Mr. Muscle spray. Brukte kanskje 45 min på dette. Det gikk på en måte vekk og jeg kan bruke skoene igjen, men nå, en uke etter, når jeg tar skoen opp til ansiktet og lukter så er det fortsatt en veldig tydelig og forjævlig ekkel lukt. Skoene er nesten helt nye og veldig kule og dyre, og dette plager meg innmari. Er det noen som har noen tips for hvordan jeg kan få bort dette griset mest effektivt og samtidig skånsomt så jeg ikke herper de nye skoa? Det er skinn forresten.

Btw, sorry om dette er postet på feil sted, fant ikke noe annen passende kategori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke vaskemaskinen? legge skoene inni et håndklede og starte maskinen, funker fett
Folk som henviser til google og andre som har brukt vaskemaskin sier samtidig at de har vasket med kaldt vann og kort program osv, jeg tviler STERKT på at det plutselig blir reint i vaskemaskinen når jeg allerede har stått i 45 min med GLOvarmt vann og skrubbet i stykker både en oppvaskkost og en tannbørste + gnikka med dopapir osv. Kunne såklart hende at lukta hadde gått bort om jeg hiver de i vaskemaskinen på 90 grader, men da tipper jeg de helt nye skinnskoa blir herpa.

Jeg hadde håpet på at noen visste om noen bra vaskemidler eller noen skikkelig idiotsikre kjerringråd, det er snakk om helt nye skinnsko med noe helvetes ekkelt megastinkende dritt her, ikke bare de gamle joggeskoa som lukter litt tåfis.

Men ikke misforstå meg, setter veldig pris på at folk kommer med tips osv, jeg har bare ikke veldig tro på at vaskemaskinen duger i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Først ta vekk det groveste med høytrykksspyler. Legg deretter sålen i et syrebad, max 10 min og ikke med syrekonsentrasjon på over 4 mol/L. Bland zalo og grønnsåpe i forhold 3:1 og skrubb godt med din fars tannbørste. Etter to runder i oppvaskmaskinen, samt en rask runde i vaskemaskinen er alt som gjenstår en dusje skoen med din brors parfyme.

Evt. kan du spyle skoen og slenge den i vaskemaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...