Gå til innhold

Skal ha NY kjøler og nye kabinett vifter.


Anbefalte innlegg

Hei :woot: endelig fått litt penger i lomma :p så da bestemte jeg meg for å kjøpe ny CPU kjøler og nye kabinett vifter, men hvilke lønner seg?

Har P4 2.4 [email protected] med BOXED, men skal ha ny kjøler så jeg kan klokke mere, hvilke lønner seg? av kjøleribbe og eller vifter.

 

Kabinett vifter:

skal ha 4 nye kan vel være forskjellige, men hvilke lønner seg da?

 

alt i alt, så vil jeg ha det litt stille sitter med datamskin med 64 DB og vil ha ned støyet :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. det som lager det aller meste støyet er vifta fra 1988, og den vifta fra 1993 lager oxo litt lyd samt. en fra 1997, osv, dette lager lyd:p , har en sånn papst 12DB vifte i en pc lager ikke så mye lyd, kjøpe meg 4 sånne og ja den til CPUen

Lenke til kommentar
Mener jeg leste i Biltema-katalogen at de ligger på 29dB@12V. Noen som kan si meg hvor mye papst 12dB ligger på når de får 5 eller 7 volt?

 

Ja jeg så det jeg og...men når jeg hørte en kopiss sin biltema vifte så ble jeg skikkelig overraska over den lave lyden!

Lenke til kommentar
OK. det som lager det aller meste støyet er vifta fra 1988, og den vifta fra 1993 lager oxo litt lyd samt. en fra 1997, osv, dette lager lyd:p , har en sånn papst 12DB vifte i en pc lager ikke så mye lyd, kjøpe meg 4 sånne og ja den til CPUen

 

:lol::lol: Hmm, nærmest antikt det da?? :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
når jeg hørte en kopiss sin biltema vifte så ble jeg skikkelig overraska over den lave lyden!
Spørs hvor mange volt volt han kjører den på da. Kjører en på 7V selv, den er relativt stille, vil anta den ligger på en 15-16 dB (den er iallefall stillere enn 19dB papsten når den får 12V, og det er jo ganske bra mtp at Biltema-vifta koster 60 spenn eller noe sånt). Har lyst til å kjøre et par 12dB Papst-vifter på 7V for å høre hvor stille de blir. Regner med jeg gjør det i koffert-moden min som kommer etter sommern.
Lenke til kommentar

først dorry for de 3 postene oppå verandre klikka litt... :/

 

så er neste ting, montering av kjøleribba, er vel ikke sånne klips som det egentlig skal være? på P4 kjøler? og kjølepasta, hvilken skal jeg kjøpe og hvor mye og hvordan skal jeg legge det på?

Lenke til kommentar

hvis du har planer om å shoppe til deg en swiftech mcx4000b og vifte så festes denne i skruehullene i HK'et. fjern kjølerfestet til boxed kjøleren (den svære svarte plastrammestyggingen) og skru fast kjøleren. Ikke glem å skru til først en skrue så den sitter løst, fest den motstående skruen og så de to andre. stram i intervaller og litt og litt på hver skrue hver gang, ellers kan du knuse core'n på cpu. som kjølepasta anbefaler jeg arctic silver 3. begge to kan kjøpes på microplex.no :woot::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...