Gå til innhold

Kommentarer / tips til ny bærbar med 17" til max 10.000,-

Anbefalte innlegg

Da min gamle Toshiba begynner å bli sliten for dagens spill, vurderer jeg innkjøp av ny bærbar når feriepengene kommer.

Bruksomårdet vil hovedsaklig være som feriemaskin, dvs til spilling og surfing pluss litt filmtitting og enkel regneark. Batteritid vil i hovedsak være uvesentlig da jeg vil være tilkoblet strømnettet. Vil bare ha en maskin som er grei å få med seg, og som jeg kan bruke til det jeg vanligvis driver med. I og med at jeg idag har 17" skjerm på min nåværende bærbare(evt. slepbare) vil jeg helst ikke under dette.

Har satt et budsjett på max 10.000,- men vil helst holde meg under.

Har nedenfor funnet to alternativer som jeg tror vil passe mitt bruk:

Alt 1

FUJITSU SIEMENS AMILO Xi 3650-013B

Specs:

T6400 CPU

18,4" 1680 x 945 oppløsning

320gb HD

4GB minne

NVIDIA® GeForce® 9600M GT

Pris 7990-8500,-

Har vært lite borti FS selv, men greie specs, fin pris og stor skjerm. Litt svakt skjermkort i følge notebookcheck.com

Alt 2

HP Pavilion dv7-2055eo

T6400 CPU

17,3" LED Brightview 1600x900

4GB minne

320gb hd

ATI Mobility Radeon HD 4650

Pris 8100-9000,-

Har eid HP tidligere, og bortsett fra endel bloatware var jeg fornøyd med maskinen. Denne ser ut til å ha greie specs til spill, skjermkortet yter endel bedre enn nvidias alternativ i denne klassen. Litt mindre skjerm enn FSen overfor, men det klarer jeg godt leve med. Har 17" på min nåværende med lavere oppløsning enn denne har.

Har prøvd å finne tester av disse maskinene, men det var lettere sagt enn gjort. Det jeg har sett er tester av maskiner med tilsvarende skjermkort, og der er vel bildet entydig i HD4650s favør hva ytelse angår. Ellers antar jeg det ikke er store forskjellene mellom disse to hva generell ytelse angår.

Er det noen som har vært borti disse to maskinene, eller har andre forslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...