-kga- Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er en mengde nettsteder jeg ikek får sett videoer fra. Mangler jeg codecs eller er det noe annet krøll. Det er på ubuntu. Gjelder både firefox og opera. Noen steder fungerer mens andre fungerer ikke. (Nesten så jeg gleder meg til å komme hjem fra ferien så jeg kan bruke min kjære windows maskin igjen, mye enklere) Noen steder så fungerer det å bruke ant plug ins til firefox for å laste ned videoen for så å se den, men det fungerer ikke overalt. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Noen eksempler på sider som fungerer og ikke ville vært nyttig. Potensielle problemer er manglende codecs og/eller flash vil jeg tippe på. Ubuntu-restricted-extras bør legge til det mest nødvendige av codecs og slik, kopier og lim inn denne kommandoen i terminalen: sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Noen eksempler på sider som fungerer og ikke ville vært nyttig. Potensielle problemer er manglende codecs og/eller flash vil jeg tippe på. Ubuntu-restricted-extras bør legge til det mest nødvendige av codecs og slik, kopier og lim inn denne kommandoen i terminalen: sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras Har allerede innstalert den. Youtube fungerer, men den er noe treg (mulig det e rnoe med laptopen min, gammel) metacafe fungerer ikke, VG vieor funger heller ikke. Er flere som fungerer og ikek fungerer, men jeg husker ikke hvilken. Endret 18. juni 2009 av Lord-KGA Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Youtube fungerer, men den er noe treg (mulig det e rnoe med laptopen min, gammel) Tja, flash har omtrent 8-12 ganger ytelsen under Windows enn andre OS............. Hatbart? yupp............... Noe som ville ha tatt 4-5% under Windows draes fort opp til 50-60%, siden Flash er elendig.......... Kan dog ikke anbefaler deg å droppe det, men du kunne jo ha prøvd f.eks Gnash da i værste fall. Install flashblock, eller bruk Fanboyz Adblock.. Det burde hjelpe. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Både Metacafe og VG bruker flash. Du har antagelig installert Gnash eller swfdec som ikke takler de to. Avinstaller dem så er problemet ditt borte. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg har slitt lenge med å få spilt av videoer på http://www.screwattack.com Har bare måttet leve med det, har prøvd på flere linux-bokser, og det ser ut som om flash-plugin til linux ikke støttes eller noe. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Både Metacafe og VG bruker flash. Du har antagelig installert Gnash eller swfdec som ikke takler de to. Avinstaller dem så er problemet ditt borte. Avisntalerte Gnash, og nå funker de fleste. Har ikke testent så nøye enda, men fler som ikke funket fungerer. Takker Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 For Windows Media Streams som f.eks NRK web-tv, anbefaler jeg å legge til en add-on til Firefox som heter MediaPlayerConnectivity, så velge VLC som avspiller (installer VLC først med Add/Remove eller Synaptic). Da fungerer det fint. Evt kan du avinstallere mozilla-totem og installere mozilla-mplayer som tar det meste rett i browseren. MediaPlayerConnectivity kan du like vel ha, og bare trykke på krysset i ruten hvis du vil bruke mplayer-plugin. Dermed har du to løsninger. VLC tar ikke innhold med DRM, det gjør MPlayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå