Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei Jeg vet ikke om dette er riktig kategori, men jeg prøver allikevel. Er det noen som vet hvordan man kan sikre seg mot at man ikke kjøper falske billetter? Jeg har veldig lyst til å kjøpe noen Metallica billetter til Spektrum 30 juli, men er litt redd for å kjøpe falske billetter. Det har jo vært så mye skriverier om dette i nyhetene i det siste. Min tanke var at jeg kunne kjøpe noen billetter på Finn.no. Der bruker jeg "Trygg betaling" slik at pengene er på en sperret konto helt til jeg får sjekket at billettene er gyldige. Hvis alt er i orden blir pengene overført til selger, hvis det er noe galt får jeg pengene tilbake og et svindelsforsøk er stoppet. Eneste jeg ikke vet er hvordan jeg skal få sjekket om billettene er gyldige eller ikke. Noen ideèr? Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Kanskje noen av vennene dine skal på konserten? Hvis de skal, få låne deres billett og sammenlikne de to. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Kanskje noen av vennene dine skal på konserten? Hvis de skal, få låne deres billett og sammenlikne de to. De falske billettene er visstnok av så god kvalitet at man ikke kan se forskjell på en falsk og en ekte. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Lag en kjøpekontrakt som sier at selger garanterer at billettene er originale og få han til å fylle inn fult navn, fødselsdato ol. I tillegg kan du jo be om kvitteringen for de billettene, altså fra han kjøpte dem. Be gjerne om å komme hjem til selger for kjøpe dem om det lar seg gjøre. Er ikke så mye annet enn det å gjøre, du må rett og slett stole på selger! Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Kanskje noen av vennene dine skal på konserten? Hvis de skal, få låne deres billett og sammenlikne de to. De falske billettene er visstnok av så god kvalitet at man ikke kan se forskjell på en falsk og en ekte. Uff, skumle greier det der :/ Everlong har imidlertidig mange gode tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hvorfor kan man ikke selge billetter med sølvmerke på. Akkurat som man har på penger. Skal visstnok være nesten umulig å kopiere. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har billettene til spektrum et slags glins-merke i sølv på seg? Skal selv kjøpe billetter til en konsert, men vil forsikre meg om at billettene ikke er falske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå