EinarEriksen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Den nye Plantronics Voyager Pro skal være laget for de virkelig kresne brukerne av Bluetooth-håndfrier. Les mer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Synes ikke dette er et produkt for de mest kresne. Ingen ønsker vel at sin egen stemme overdøves av været og omgivelsene. Grei pris, ser fram til omtalen. Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg kontaktet importøren for litt siden, og i følge de ventes det i månedsskiftet juni/juli. Jeg har googlet en del og dette får gjennomgående god kritikk. For stort sett alle andre jeg har undersøkt finner man alltid noen som ikke er spesielt imponert. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei Einar! Regner med dykk kjører Carwhisper-testen på "fri for hender-enheten".. Reagerte litt på overskrifta,kan ein skrive ordet "håndfrien"? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) 'Håndfri' høres i alle fall bedre ut enn "fri for hender-enheten". Det er snakk om en form for aktiv motlyd her, forresten. Fint om skribentene begynner å sette seg inn i stoffet de skriver om. Endret 19. juni 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
jhrath Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Skriv din kommentar...."håndfrien" er vel neppe eit lovleg ord, det kan eg sei meg enig i. "Håndfri-enheten" ville vel være bedre Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lurer da på om man kan skrive det som «håndfri-en»? Som f.eks. i «TV-en». Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Håndfri-en blir feil. Det er hverken et utenlandsk ord eller en forkortelse, og da heter det ganske enkelt 'håndfrien'. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Flisespikkere Det ser teit ut uansett hvordan man skriver det, så jeg syntes ikke "håndfrien" er noe dårligere valg enn noe annet. Alle andre norske steder jeg har sett har også valgt og bruke ordet "håndfrien". Ser lovende ut denne, mye som trengs og forbedres innen "håndfriene", har ofte kunder som klager på dårlig lyd. Endret 20. juni 2009 av Blunderguff Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det var jo det jeg skrev. Da er det offisielt, 'håndfri' er riktig. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Gir meg ikke så lett. Sender inn ordet til vurdering hos Språkrådet. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg