eab Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvis det er snakk om lekasje fra motor/drivverk så går det nok gjennom hvis du vasker rent og kontrolløren ikke får noen dråper i bakhodet mens kontrollen gjennomføres Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Var hos et verksted i Alta som tok en eukontroll på bilen min. Det første jeg reagerte på var at kontrollen tok ca.2,5t Opp mot 1t er vel normal ventetid,men 2,5t ER for drøjt. Da mekaniker endelig var ferdig,fikk jeg 3stk.2ere. Lekasje på servobeholder,motor og gearkasse. Videre la mekaniker ut om hvordan det fløt med oljer på verkstedgulv og hvor mye olje han hadde på hender og videre hvor galt alt var. Åja-ja-vell kom det fra meg,betalte,og for av gårde for å rekke en ferge. Må si jeg ante ugler i mosen,for jeg har IKKE etterfyllt noen oljer foruten 1l.ATF på gearkassen etter at jeg tok service på bilen sist høst. Gearkassen svetter litt,men bare ca.1liter pr.år. De var nok åpenbart ute etter å få meg til at de skulle få skru på bilen min,da reversen min er defekt(ingen anmerk på eu for dette). Servobeholder svetter også litt pga.pakning i lokk,men ikke nok engang til at jeg måtte etterfylle. Kom hjem,tok en super grundig motor og understells vask,kjørte noen dager og tok en sjekk under og så bare det jeg viste fra før om gearkassen. Bestillte etterkontroll hos NAF,var der igår og videre sjekk av 2er feilene. Disse 2er "feilene" får du anmerket 0 hos meg,du har vel bare vasket sa mannen på NAF,måtte bare smile og si ja Han nevnte at gearkassen svettet litt,men det kvalifiserte ikke engang til 1er feil. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) 2.5time ja, da går du virkelig over bilen, på jobben hvor jeg driver er det maks 1 time. er nok stille på verkstedet i alta da, ettersom de brukte så lang tid.. Endret 24. juli 2009 av Simkin Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 2.5time ja, da går du virkelig over bilen, på jobben hvor jeg driver er det maks 1 time. er nok stille på verkstedet i alta da, ettersom de brukte så lang tid.. He he,stille som graven PÅ det verkstedet jeg var på ja,blir nokk et annet verksted nestegang Det er jo synd at noen verksteder driver på slikt med spekulative resultater. NAF er jo et bra alternativ da de ikke har noe intresser i å finne "feil". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå